Firkálj


Leírás

Átvert a TO? Nem maradt tantárgy? Pikkel rád a tanár? Nem indult szakirány? Átvernek a tandíjjal? Nem képvisel a HÖK? Felháborít a szinvonaltalan képzés? Megbántad az egészet ?!? Mindenkinek van története a visszásságokról, jó és rossz tapasztalatról, élményekről. "Felsül" az oktatás, régóta - beszéljünk róla, milyen is igazán. Fosuli@index.hu

Szavazás

Utolsó kommentek

  • sorstárs: "A gólyatábor-befizetések elsikkasztását, meg nem is értem. Milyen már, hogy saját számlára utalta... (2010.08.09. 14:45) HÖK segít?
  • testlife: @rexter: Alaposan átgondolt, értelmes, egyedi gondolkodásra valló tanács volt. Köszönjük. (2009.08.29. 12:16) (ki)Nyíregyháza
  • rexter: bazeg ember menj el dolgozni, mint anyadek penzen meg az allam penzen segilyekbol lakjal egy szaro... (2009.01.13. 12:40) (ki)Nyíregyháza
  • sedthh: nyíííregyi főiskolaaaa nanana nanaaaa (2008.11.22. 19:22) (ki)Nyíregyháza
  • P.E.: Azért az nagyon tetszik, hogy milyen szép bölcs gondolatokkal érvelnek a tandíj mellett az előző r... (2008.11.21. 22:50) Szívnak a végzősök?
  • P.E.: Két dolgot fűznék a cikkhez és az eddigi hozzászólásokhoz hozzá: - Azért nem kérnék pénzt, ha val... (2008.11.21. 22:44) Szívnak a végzősök?
  • drhlaszlo: Folytatást kérünk! Netán ráuntál, kedves Káposztakukac? (2008.11.10. 16:30) (ki)Nyíregyháza
  • d: te pedig, kedves barátom, hiába vagy diplomás, mégis egy rasszista szar vagy, és úgy tűnik frusztr... (2008.10.30. 12:04) Szívnak a végzősök?
  • KLO: Az ilyen hozzáállás: "Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét," mindent megmagyaráz... Ne... (2008.08.15. 21:43) Szívnak a végzősök?
  • Tombolda: juj. főiskola nyíregyen... necces. (2008.07.26. 21:44) (ki)Nyíregyháza
  • Utolsó 20

Címkék

becsöngetés (1) buli (1) debrecen (1) diák (3) diákigazolvány (2) diploma (1) egyetem (8) fősuli (9) hff (1) hök (1) höok (4) iskola (4) kollégium (2) kritika (20) minőség (4) oktatás (13) pécs (1) suli (1) szent istván (1) szigorlat (1) sztrájk (1) tanár (10) tandíj (5) tanulás (5) to (4) tüntetés (4) vélemény (15) vizsga (2) vjrktf (5) zh (2)

Olvass még

    Nincs megjeleníthető elem.

Felmérések

2007.12.08. 11:48 :: DorKo

 

Alig pár nap telt el Hiller István örömteli bejelentésétől, miszerint a PIRLS nevezetű szövegértési teszten 45 ország közül az ötödik helyen végeztünk,( lám-lám, nemcsak a gyászos emlékű PISA teszt van, azóta eltelt pár év, és rengeteg reform, nemhiába, a tíz évesek kiválóan teljesítenek, mondom lassan is, hogy mindenki értse: k i v á l ó a n    t e l j e s í t e n e k ) máris jött a hidegzuhany: az imént említett rémes nevű vizsgán hoztuk a formát.

 

Milyet? A szokásost. Nincs változás a magyar diákok PISA-felmérésen elért eredményeiben a három és hat évvel ezelőtti vizsgálathoz képest – jelentette ki Balázsi Ildikó, az Oktatási Hivatal osztályvezetője. És az eredmények magukért beszélnek: 20% a diákokból nem érti az olvasott szöveget, gyakorlatilag funkcionális analfabéta.

 

Hát ez szép, mondhatnánk, nem történt semmi fejlődés. Ugyanakkor, ha más szemszögből vizsgáljuk, nem is romlott. Ez azért jó, nem? Így tálalta ugyanis a legtöbb média.

Ennek örülni kell. Hipp-hipp-hurrá! Hol a pezsgő, Pityu?

 

Ami meglepett viszont, hogy a legelső ilyen felmérés eredményei után óriási médiavisszhang keletkezett, ugyan hová lett a magyar intellektus, mindenki felelőst keresett, a politikusok egymásra mutogattak, a pedagógusok a szülőkre és viszont...aztán a következő felmérés is ugyanazt az eredményt hozta, és a rákövetkező is.

Így ennek most már alig van hírértéke, nem foglalkozunk vele, ennyit tudunk és kész.

Beletörődtünk. Beletörődtünk?

De hiszen ezek a fiatalok mennek érettségi után továbbtanulni, muszájból, a diploma ma már a minimum a munkaerőpiacon. Hogy közben nem érti amit olvas? Nem baj, csak tudja visszamondani, ha kérdezem. Az elég. De hát ilyen alapok után mit várunk a felsőoktatásban?

Hogy saját szavakat használjon, gondolkozzon, neadj’isten, vitatkozzon az előadóval, nos, az teljességgel felesleges. Az csak pluszmunkát jelentene a tanárnak. Azzal foglalkozni kell, amire a leterhelt tanarak nem érnek rá. Plusz órát rászánni a drága időből?

Viszont felfedeztem egy blogot, ahol az oktatáspolitikáról van szó – egy értelmes kezdeményezés, ami talán ( remélem) tényleg beérik.  Örömmel olvastam végig, jó látni, hogy fiatalok felelősen gondolkodnak a jövőről, és mindent (amit tudnak, persze) megtesznek a változásokért, hogy valóban fejlődés legyen az új irány. Kezdésnek itt a dec.11-én induló rendezvény, ahol a külföldi oktatási rendszerek elemzésének tanulságairól lesz kerekasztal beszélgetés.

Talán tudunk belőle tanulni.

 

 

5 komment

Címkék: oktatás vélemény kritika

A bejegyzés trackback címe:

https://felsulooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr95256760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

"k" (törölt) 2007.12.08. 19:58:25

Egyszer írtunk középiskolában egy tesztet, tartott vagy 4 órát, hát kb mindenki leszarta, összecsapta, félreikszelt, hülyeségeket írt be válasznak. Lehet hogy ez belefér és ilyesmi nem befolyásolja a végeredményt de én nem vonnék le semmi következtetést egy PISA tesztből

priszcilla · tanulmanyut.blog.hu 2007.12.10. 02:27:18

:) Köszönöm szépen! Örülök, és jó érzés olvasni amit írsz. Igyekezni fogunk, hogy a kezdeményezés valóban beérjen, és a saját nevemben legalábbis: hogy rászolgáljak a bizalomra. Majd én is benézek néha ide, érdekesek a tandíjról szóló írásaid -is ;)

Sir John 2007.12.22. 07:00:15

-Hogy saját szavakat használjon, gondolkozzon, neadj’isten, vitatkozzon az előadóval, nos, az teljességgel felesleges. Az csak pluszmunkát jelentene a tanárnak. Azzal foglalkozni kell, amire a leterhelt tanarak nem érnek rá. Plusz órát rászánni a drága időből?

Ez hogy is van ez? Már ez is a felsőoktatásban oktatók hibája?
Igen, elég komoly probléma, hogy a hallgatók jelentős része (pár intézményben szerintem jóval 20% felett) funkcionálisan analfabéta, és nem tud olvasni sem, nemhogy önállóan gondolkodni - de mi köze is ennek a tamnár leterheltségéhez? Sokkal több energiát jelent ilyeneknek oktatni, mint értelmes hallgatóknak - akik nem is hallgatók, hanem együttgondolkodók. Sokkal könnyebb volt akkor tanítani, amikor még nem mindenki járt főiskolára, egyetemre, csak azok, akiknek ott volt a helyük.

Kinek az idejéből tanítsam meg őket olvasni, beszélni? Órán? Vagy óra után tartsak külön foglalkozást?
Ha pedig számon kérem a gondolkodást, az értelmet is, akkor mást sem érek el, csak gyenge eredményeket, felháborodást. Mert ön- és igazságérzet azért van. Ezt nem tanultuk. nem volt benne a könyvben. A többieké könnyebb volt. Ne jussunk már el mindenben ahhoz, hogy a tanárok a hibásak.

(Persze ha én értelmezném félre a mondandód ezen a korai órán, akkor elnézést.)

DorKo · http://felsulooktatas.blog.hu/ 2007.12.22. 07:13:42

Sir John - igen, ezt félreérthető kissé. Vitatkozni, együttgondolkodni, önálló véleményt formálni a középsuliban kell(ene) elkezdeni. Nem ez történik. Viszont a felsőoktatásban is ezt a kényelmes megoldást kapják a tanárok, és (tapasztalatom alapján) megfelel nekik. Kényelmes.
Nem, nem az ő hibájuk - viszont nagymértékben rajtuk múlik, hogy ennyire nem ér semmit rengeteg diploma.
Szerintem.

Sir John 2007.12.22. 19:53:41

Kényelmes: igen, ez sajnos komoly csapda. Minden oldalról. A beszélgetést sokszor tényleg erőltetni kell, a gondolatokat kicsikarni - ebbe könnyű belefáradni. Sokkal könnyebb elkerülni eleve, és íratni egy tesztet a tankönyvből.

Ugyanez a csapda a diákok részéről is amúgy. Mindig azt érzem, hogy azt hiszik, hogy nekem fontos, hogy megírjanak egy házifeladatot, beadandót. Azt hiszi engem csap be, ha másol, ha potyautasként nem csinál semmit. Kényelmes.

Az élet nagyon sok területén nehéz ezt a csapdát elkerülni. sajnos sokan már meg sem próbálják. De ez meg messzire vezet.
süti beállítások módosítása