Firkálj


Leírás

Átvert a TO? Nem maradt tantárgy? Pikkel rád a tanár? Nem indult szakirány? Átvernek a tandíjjal? Nem képvisel a HÖK? Felháborít a szinvonaltalan képzés? Megbántad az egészet ?!? Mindenkinek van története a visszásságokról, jó és rossz tapasztalatról, élményekről. "Felsül" az oktatás, régóta - beszéljünk róla, milyen is igazán. Fosuli@index.hu

Szavazás

Utolsó kommentek

  • sorstárs: "A gólyatábor-befizetések elsikkasztását, meg nem is értem. Milyen már, hogy saját számlára utalta... (2010.08.09. 14:45) HÖK segít?
  • testlife: @rexter: Alaposan átgondolt, értelmes, egyedi gondolkodásra valló tanács volt. Köszönjük. (2009.08.29. 12:16) (ki)Nyíregyháza
  • rexter: bazeg ember menj el dolgozni, mint anyadek penzen meg az allam penzen segilyekbol lakjal egy szaro... (2009.01.13. 12:40) (ki)Nyíregyháza
  • sedthh: nyíííregyi főiskolaaaa nanana nanaaaa (2008.11.22. 19:22) (ki)Nyíregyháza
  • P.E.: Azért az nagyon tetszik, hogy milyen szép bölcs gondolatokkal érvelnek a tandíj mellett az előző r... (2008.11.21. 22:50) Szívnak a végzősök?
  • P.E.: Két dolgot fűznék a cikkhez és az eddigi hozzászólásokhoz hozzá: - Azért nem kérnék pénzt, ha val... (2008.11.21. 22:44) Szívnak a végzősök?
  • drhlaszlo: Folytatást kérünk! Netán ráuntál, kedves Káposztakukac? (2008.11.10. 16:30) (ki)Nyíregyháza
  • d: te pedig, kedves barátom, hiába vagy diplomás, mégis egy rasszista szar vagy, és úgy tűnik frusztr... (2008.10.30. 12:04) Szívnak a végzősök?
  • KLO: Az ilyen hozzáállás: "Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét," mindent megmagyaráz... Ne... (2008.08.15. 21:43) Szívnak a végzősök?
  • Tombolda: juj. főiskola nyíregyen... necces. (2008.07.26. 21:44) (ki)Nyíregyháza
  • Utolsó 20

Címkék

becsöngetés (1) buli (1) debrecen (1) diák (3) diákigazolvány (2) diploma (1) egyetem (8) fősuli (9) hff (1) hök (1) höok (4) iskola (4) kollégium (2) kritika (20) minőség (4) oktatás (13) pécs (1) suli (1) szent istván (1) szigorlat (1) sztrájk (1) tanár (10) tandíj (5) tanulás (5) to (4) tüntetés (4) vélemény (15) vizsga (2) vjrktf (5) zh (2)

Olvass még

    Nincs megjeleníthető elem.

Szívnak a végzősök?

2008.02.29. 10:44 :: Lesley

Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét, kínosan ügyelve, hogy a megfelelő kreditet összehozd, arculcsapásként érhet a többletkreditért kért pénz. Ha ugyanis az előírt kreditnél többet teljesítesz, könnyen abba a helyzetbe kerülsz, hogy az iskola benyújtja a számlát.

Hát nem szánalmas? Amíg tanulsz, végig megkapja az intézmény a fejkvótát/ tandíjat, ergo "kifzetted" a tanulmányaid. Egy kormányrendelet azonban lehetőséget ad arra, hogy az iskolák pénzt kérjenek a diákoktól, ha tíz százalékkal több vizsgát tesznek le, mint amennyi a befejezéshez feltétlenül szükséges.

És ha nem fizetsz, akkor nem engednek záróvizsgázni. Tisztán látszik, itt minden a pénzről szól.

Neked volt ilyen élményed?

63 komment

Címkék: egyetem fősuli

A bejegyzés trackback címe:

https://felsulooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr2359174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hamham 2008.02.29. 12:24:33

Ez nem csak a 2001-ben, vagy azelőtt kezdetteknél van, hogy 10% kreditig ingyenes (tehát 330-ig), utána fizetsz? Én 2003-ban kezdtem, és nekünk nincs ilyen. Linkeld már be azt a kormányrendeletet.

bence 2008.02.29. 12:31:18

és mégis miért kellene az államnak fizetnie a hobbijaidért?

ha ennyire tetszenek azok az órák, ülj be rájuk nyugodtan, okulj belőlük, de ne menj el vizsgázni.

zahor 2008.02.29. 12:31:39

hamham: 2001-ben és előtte nem is volt még kreditrendszer. én akkor kezdtem, és annyi tárgyat vehettem fel, amennyit csak akartam. A kredtiseketől viszont tényleg kérnek pénzt, ha "túl sokat" végeznek el. Legalábbis az ELTE-BTK-n és a BCE-n igen.

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.02.29. 12:34:48

Üdv!

A PPKE JÁK-on is így működik ez, pontosan a kreditrendszer bevezetése óta. Ugyanis azelőtt kötelezően a mintatanterv szerint haladtál, tehát nem vizsgáztál pl. egy kötelezően választható tárgycsoport több tárgyából is.

vent 2008.02.29. 12:38:41

BME-n nincs ilyen szabály szerencsére:)

WOo 2008.02.29. 12:40:32

Azért kedves barátom, azért kell az államnak állnia a " hobbijaidat", mert sikeres gazdaságot szakmunkásokra építve nem igazán lehet megalkotni.Amúgy, ahogy a kormány most tervezi minden kreditért fizetned kell majd. (március 9 mindenki menjen el szavazni)

hamham 2008.02.29. 12:41:27

zahor: nálunk a BME-n már volt 2001-ben, és előtte is kreditrendszer. mi ezek szerint szerencsések vagyunk, mert nálunk nem így működik. viszont ha nem csinálsz meg egy vagy több tárgyat itt, kreditenként 1200Ft-ot fizetsz. szóval vagy így, vagy úgy, de lehúznak.

Haywood 2008.02.29. 12:42:25

BME-n már 97-ben is volt kreditrendszer.

Miki 2008.02.29. 12:48:23

1.: Az egész kredit rendszer egy f@szság. (Van két diplomám, egyik kredites, másik ódivatú.)

2.: Már miért kellene ingyenesnek lennie a szükségesnél lényegesen több elfogyasztott szolgáltatásnak? Az érted kapott kvóta nem úgy lett megállapítva, hogy Te kétszer annyi zh-t, vizsgát, házidolgozatot javíttatsz ki, értékeltetsz ki az oskoláddal, mint ami elegendő volna.

B@rom.

tildy 2008.02.29. 12:50:03

2001 előtt tényleg nem volt kreditrendszer sok helyen, viszont sok helyne nem is vehettél fel annyi tárgyta amennyit akartl, hanem megvotl szabva a féléves órarended, tárgyaid.
1 tárgy nem sikerült?
Buktad az egész féléved.
És persze fizetted is az ismételt féléved. Ha szerencséd volt, elfogadták a tárgyaid jó részét, de a félévismétlés díjja még így sem volt kevés : 20 000 Ft /félév 2001ben.

tildy 2008.02.29. 12:51:03

jahm és a mi fősulinkon a kreditek ára is picit több manapság már: 3000Ft/kredit.

Diniz 2008.02.29. 12:56:01

180 kreditet kell 6 félév alatt teljesíteni egy alap diplomához (általában), aminek a 10%-a 18 kredit, ami 3 kredites tárgyakkal számolva 6 tárgy. Ha valakinek ekkora a tudásszomja, és van ennyi felesleges energiája, akkor nyugodtan teljesíthet ennyit fizetés nélkül. Ráadásul előadásra be lehet ülni (meg szemináriumra is) anélkül, hogy felvetted volna.
Általában azért teljesítenek az emberek plusz tárgyakat, mert akkor az ösztöndíj is nagyobb lesz. (persze nem feltétlenül)

A lényeg, hogy szerintem ez a 10% azoknak rossz, akik sokszor buknak és tárgy újrafelvételre kényszerülnek, őket meg nem sajnálom, hogy fizetniük kell, mert ők cseszték el. Megjegyzem, a fizetendő pénz nem egy nagy összeg, legalábbis nálunk.

Köszi, hogy végigolvastál. :)

robin 2008.02.29. 12:57:01

haha én a bkf-re járok, minden túltljesített kredit 7500 Ft. két- és három kredites tantárgyak vannak. mondjuk ez magánsuli.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.29. 12:57:34

BME-n 93 -ban indították be a kreditrendszert.

PTibor (törölt) 2008.02.29. 13:02:49

Miki:
2-a: ha az elbukott vizsgákra gondolsz, akkor nem jól mondod, mert ha emlékezetem nem csal, azért kell mindenféle különeljárási díjat fizetni.

2-b: már korábban is leírták, hogy azzal nem kéne szivatni az egyetemistákat, ha elvégeznek (szorgalmasan) olyan plusz tárgyat, ami nem az ő szakterületéhez tatozik. Attól ő valsz jobb ember, szakértő lesz, ami csak az országnak jobb.
Vagy legyen fizetős, de úgy, hogy már akkor tudjon róla a hallgató, mikor felveszi a tárgyat, és ne horror árban legyen, talán így járna jól mindenki.

Mellesleg ugye államilag finanszírozott a dolog, felháborító, hogy még ilyen-olyan összegeket kell fizetni. Inkább fehérítsék ki a gazdaságot, hogy aki dolgozik, az rendesen adózzon, és akkor úgyis kifizeti a tanulmányait.

flimo13 2008.02.29. 13:05:41

ELTE-TTK-n is van ilyen, csak ott 8000ft/kredit.

AP (törölt) 2008.02.29. 13:07:27

Bár csak már itt tartanék!!
Örömmel fizetnék..

hamham 2008.02.29. 13:08:42

Megnézném, ahogy örömmel csengeted ki a pénzt...

toff 2008.02.29. 13:16:36

egyre kevésbé értem, miért tesz az index címlapjára ilyen semmitmondó antihíreket/álújdonságokat. Mióta kreditrendszer van (kb 10 éve) ez nálunk is így működött (és logikus is)...
azért érdekes, hogy felsőoktatási képzésbe járó emberek még mindig nem fogják /nem akarják felfogni, hogy közelsem ingyen van, valakiknek (nekünk adófizetőknek) meg kell fizetni...

martin86 2008.02.29. 13:16:51

elte ttk-n nem buktatnak annyit mint a bme-n

egyébként van a bme-n is 360 kredit felett fizetned kell.

ami viszont brutál az az hogy egy hf-s tárgyból pl 4 hf ha későn adod le a hf-t akkor akár 5-6 szor is megbüntetnek 1200-ra, mert dupla határidők vannak.

Maestro 2008.02.29. 13:18:04

háát... én most szívok bme-n, de elég szopó, mert sokkredites (4-5) tárgyak vannak, és a valamit érő választható tárgyak is hasonlóan sokat érnek, namost felveszek néhány ilyet, hogy tudjak is valamit, és kész.

ja, és ügyesen játszanak ám, mert csomószor tényleg olyan vizsgákat csinálnak, hogy lehetetlen átmenni, ergo mindenki fizet...

Razor1 2008.02.29. 13:21:18

Eeddig is így volt, intézménytől függ, mennyit számolnak fel egy kreditért.

Ha abból indulok ki, h félévente 30 kredit az elvárás, akkor még fősulin is legalább 15 kredittel megengedett a túllépés. Ez kb azt veszélyezteti, aki az összes szabadon választható hülyeséget felveszi.

Bencével értek egyet, ilyen alapon gimiben is lehetne ingyenes az összes délutáni szakkör.

zso 2008.02.29. 13:27:57

Persze logikusnak hangzik, hogy fizessen aki több órára jár mint kellene, és mondhatjátok hogy úgy kellett neki. Csak éppen mikor az ELTE-BTK az első kredites évfolyam ötödévében (ez tavaly volt) találja ki hogy ilyen szabály létezik, az azért már gáz. Gyakorlatilag ezzel a kedves gesztussal fejeződőtt be a kreditrendszer kiépítése, vagyis röpke 5 évbe telt nekik, addig mentél a Tan. Oszt.ra hogy mégis mi kell pontosan a diplomához, és gyakran csak széttárták a karjukat. De egyébként már megszoktuk a visszamenőegesen érvényesített szabályokat, sajnos.
Egyébként gyakorlatba átültetve most ez úgy néz ki a BTK-n, hogy van egy max. összeg, aminél többet nem kérnek el (talán 20 000?) - mióta vki nem óhajtott tavaly kifizetni 1-2százezer forintot (nemtom pontosan). S a szép összegek onnan jönnek ki, hogy beleszámítják ha 3 éve félbehagytál egy szakot - amikor, persze még nem lehetett tudni, hogy ennek pénzügyi következményei lehetnek. Tudom, éljenek a bölcsészek:)

Diniz 2008.02.29. 13:29:50

Azt nem tudtam, hogy máshol ilyen sok, nekünk 10-20% között 2000 Ft kreditenként. Amúgy nem hiszem, hogy ez bárkit is váratlanul ér, mert a egyetemi szabályzatban benne van, ami mindenki számára elérhető.

bogesz 2008.02.29. 13:37:10

sztem BME-en ez már rég így van...

tildy 2008.02.29. 13:51:05

" beleszámítják ha 3 éve félbehagytál egy szakot - amikor, persze még nem lehetett tudni, hogy ennek pénzügyi következményei lehetnek. Tudom, éljenek a bölcsészek:)"

Ez régen is így volt.
Ha más fősuli után jöttél át vagy mentél át valamelyik másik suliba vagy szakra, akkor biza a meghatározott féléveken felül eltöltött időt fizetni kellett.

Én pl. 1 évet voltam za eltén, mielőtt bmfes lettem volna, igaz én újrafelvételiztem, de ha megadom , hogy igne, eltés vagyok, és úgy akarok átjelentkezni ebbe a suliba, akkor biza "lehúztak" volna 1 évvel.
Amit persze nem értek, ghiszen az elte 5 éves ez meg 3 volt akkor.

voltak akik nem így csinálták, és biza fizettek is , mitn a köles.
Jahm és ez 1998-2002 közti időszakban volt, csak hogy be tudjátok tájolni.

helvete 2008.02.29. 13:56:41

Ez egyszeru lesapolas, az allam baszik eleg penzt adni a felosoktatasra(meg a kozep es alt okatatasra is) , mindenfele ideologiat gyart ahoz hogy ez miert is helyes es miert is van ez igy pont jol, es te kedves diak ezt benyeled torokra es csak akkor pislogsz amikor benyujtjak a szamlat arrol is amirol eddig szo sem volt.

Joreggelt uraim, Fejjezetek le a hokosoket es huzzatok lampavasra oket majd alaktisatok egy normalis erdekepviseletett es tajekozodva lepjetek fel. Szajalasbol es elegedtelnkedesel nem jut senki sehova.
Ja igen en is tudom hogy egy diak rengeteg penzbe kerul az allamnak, de egy kicsivel is nromalisabb orszagban ez megterulo befektetest jelent, nem plusz terhet a diaknak. Jelentem nem azert tanulok meg mindig sokadig eve mert nem lenne jobb dolgom....

tildy 2008.02.29. 13:59:36

helvete:
gondolom az msa meg cisco vizsgákat is lesápolásnak érzed akkor ezek szerint.

Gonoszfóka 2008.02.29. 14:03:26

A DE TTK-n tudtommal 1996 óta van kreditrendszer. Én 2005-ben fejeztem be a sulit, valami 330 kredit körüli összeggel. Csiripelgettek nálunk is a verebek, hogy fizetni kell a plusz kreditért (valami 2000 ft/kredit körülit hallottunk), de aztán nem lett belőle semmi :-) Igaz, a határt is valahol itt húzták volna meg.

Amúgy tényleg copás, mert ha a kötelezően letudandókon érdekel még más is, ami nem fikajóska átlagfelnyomós tárgy, hanem meg is éri felvenni, az 3-4 kredit ált. Namármost, ilyenből a kötelező 300 mellé nem sok fér be...mert a diákságnak kell félévenként egy jó jegyet hozó valami, aztán meg a tényleg hasznosakra emiatt nem futja...Az én tapasztalatom legalábbis ez volt, valamint az, hogy amiből aránylag könnyen lehetett jelest kapni, azt az életben sosem használom...

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.02.29. 14:09:09

Az elsőnél bizony nekem se volt kredit rendszer. Egy bukás, és lehetett évet ismételni, meg tárgyakat elfogadtatni, de ha jól emlékszem annak is voltak korlátai. Aztán az ismételt évben tandíj és nyista ösztöndíj.
A második már kredites volt. Nem rémlik, hogy valaha is probléma lett volna számomra a kreditek összeadása, és a szükséges kreditszámmal való összehasonlítása. Továbbá az sem rémlik, hogy olyan kurvára vágytam volna még egy tárgyra félév végén.
Egyébként valóban jobb szakember(?) leszel, ha több tárgyat hallgatsz végig, de kit érdekel. Ha én meghatározom, hogy 160 LE-ős autó kell nekem, akkor ne kapjak 180-asat felárral.

tomad 2008.02.29. 14:10:41

helvete:
nagyon sok mindenben egyet ertek, egyben azonban egesz biztosan nem! ezt irtad: "egy diak rengeteg penzbe kerul az allamnak, de egy kicsivel is nromalisabb orszagban ez megterulo befektetest jelent".
Ebben nem adnek igazat, egyetemi/foiskolai tanulmanyaim soran voltam nehanyszor kulfoldi osztondijas.. Belgium/Hollandia/Franciaorszag/.. hosszu a sor.. a lenyeg sok helyen nincs felveteli, viszont ha tanulni akarsz akkor evi 2-3-4000 eurot (szaktol fuggoen) is kell fizetned!
Akkor meg nem emlitettem azokat a diakokat, akik nagyon szeretnek felsooktatasi intezmenybe jarni... mar vagy 7-8 eve koptatjak a padot. En miert is tartsam el oket???

lápi lidérc 2008.02.29. 14:22:28

WOo 2008.02.29. 12:40:32
Ott leszünk.

És arra fogunk szavazni, hogy aki diplomát akar, fizessen érte saját maga, ne a mi adónkból tanuljon.
Sőt, indítványozok egy olyan népszavazási kérdést is legközelebb, lehetőleg ne is csak ennyit, hanem végzés után fizesse vissza a képzése teljes költségét.

flimo13 2008.02.29. 14:26:09

Helvete: mit értesz normálisabb ország alatt? Észak-Korea, Kuba? Másrészt meg hogy tekinthetnéd az állam befektetésének, ha a diplomások tekintélyes hányada fogja magát, és diploma után elhúz külföldre?

dna 2008.02.29. 14:26:48

Baromság ez a tandíj dolog, jönnek itt a külföldi egyetemekkel, csak azt felejtik el hogy ott a négy éves képzés ára egy havi átlagkeresetnek felel meg!!!
A másik, a középiskolásoknak akkor miért nem kell fizetni, csak 14 éves korig vagy tanköteles! Fizessenek a kis szenyák, ne mi tartsuk el őket...!

renesis 2008.02.29. 14:31:04

WOo 2008.02.29. 12:40:32

Ezt Te komolyan gondolod? Szánalmas!
Szinte látom ahogy a sok szociológus,szociál pedagogus és egyéb igen hasznos és nemes dipmlomát elérő ember kihúzza a gazdaságot a gödörből.
Ha nem azt látnám, hogy az ilyen szakokra az emberek 95%a csak azért jár, hogy diplomája legyen (vagy még egy) elis hinném.
Ui:pedig én se vagyok szakmunkás

TBC 2008.02.29. 14:39:41

Szép dolog, már az iskolák is azt az álláspontot képviselik, hogy nehogy a minimálisnál szükséges tudást megszerezz. Csak gratulálni tudok, csak így tovább, szivassuk tovább azokat, akik nem csak egy szánalmas kegyelemkettessel megkapott diplomát akarnak.
Sőt, ezentúl büntetni kellene azokat, akik vizsgán a minimális szintnél többet tudnak. Ennek a történetnek ez lenne a méltó folytatása.
Gratulálok, magyar felsőoktatás!

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.02.29. 14:41:49

Teccik, vagy sem, az egyetem már rég elvesztette a funkcióját, ti: valóban diplomásokat képezni.

A jelenlegi dömpingnek (ami a felvettek számát illeti) tényleg csak egy értelme van: minél magasabb fejpénzt felmarkolni. Aztán, ha az nyolcvanegynéhány felvettből legalább egy értelmes gyereket kineveltünk, akkor lehet elégedetten hátradőlni.

És igen, pont erről szól a mostani bejegyzés is. Ha valaki kíváncsi, és szeretné fejleszteni magát, akkor ne tegye, mert a fejkvótája nem jogosítja fel erre. Vagy fizessen...

dna 2008.02.29. 14:43:42

Szerintem, be kellene vezetni az óvoda adót is!A kis gazemberek meg ingyé nyuzzák szét a macit meg a barbit...

Lina 2008.02.29. 14:44:40

Nem nagyon értem miről beszéltek amikor azt mondjátok, hogy a sokat bukottakről, meg a sok kreditet érő elbukott tárgyaról beszéltek.
Az után jár kredit pont amit elvégeztél. Mindenkinek van követelmény rendszere, ki tudja sakkozni, mit vesz fel, mit nem, és miből veszi fel azt az ingyen 18 kreditet ami a 180 felett van.
Én végzős vagyok, és a biztonság kedvéért úgy vettem fel a tárgyakat, hogy a 180 felett legyek, ha esetleg vmi nem sikerül. Ha meg vki annyit tud teljesíteni, hogy 20-30 kredittel több lesz, egészségére, de az már nem alapképzés. Ezzel mindenki tisztában van. Mint ahogy az én képzésemet sem állja senki, mert ez a 2. diplomám.

dna 2008.02.29. 14:45:35

Mindenki sápítozik, hogy huuu de sok egyetemista meg főiskolás van...szét kéne nézni nyugatabbra és akkor látnánk, hogy nálunk még mindig elég silány az arány...

Lina 2008.02.29. 14:48:26

TBC: a 2-es és az 5-ös is ugyanannyi kreditet ér. Nem szívatnak ebből a célból senkit.
Igenis vannak határok. Ha Te Állatorvos akarsz lenni szted korrekt dolog, hogy a házi barkácsoláshoz be be hallgatsz teszem azt a Műegyetemre ingyen, hátha rádragad egy kis épszerk?

flimo13 2008.02.29. 14:54:20

"Nem nagyon értem miről beszéltek amikor azt mondjátok, hogy a sokat bukottakről, meg a sok kreditet érő elbukott tárgyaról beszéltek.
Az után jár kredit pont amit elvégeztél"

Ja, de a 180 + 10% nem megszerzett, hanem felvett kreditekre vonatkozik, legalábbis ELTE-TTK-n.

Lina 2008.02.29. 14:59:18

Ha már a kreditek áránál tartunk. Sztem az lenne az igazságos módszer, ha azt mondanák: 180-360+z% kr ingyenes a tandíj mentes rszben, Tessék beosztani, efelett ennyi meg ennyi.
Nálunk költségétrítéses hallagtóknál pedig: 1kr= x Ft.+ vmi min összeg hogy felvetted a félévet. Mert most nem ez van ám. Azt mondják akkor is y összeg a féléves tandíj ha 10 tárgyat sikerül felvenned, meg akkor is ha 1-et. Na az inkorrekt hozzáállás.
Ezeket a dolgokat tanulmány szerződésben kellene rögzíteni és pont. akkor mindenki tudja mik a feltételek és mi a cél

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.02.29. 15:01:59

A BME-n 360 feletti FELVETT (és nem a NEM) teljesített kreditekért is fizetni kellett mióta csak ismerem a rendszert. (7 éve)

Én ebbe a kategórába esem bele a bukásaim miatt.

WOo 2008.02.29. 15:02:40

lápi lidérc meg a többi elcseszett!Ostoba kormányotok először szervezte egy politikai platform alá az egyetemistákat, főiskolásokat. Így tovább!

Lina 2008.02.29. 15:03:38

flimo: az ciki. Akkor viszont tanulni kell.
Nálunk anno uv keret, és félévismétlés volt a kredit előtti rsz-ben. Sztem volt értelme. Ez ezek szerint egy új ösztönző erő, hogy nem 10 év alatt kelljen 5 évet elvégezni.

Nekem régi gondom a kr. rsz-el, hogy úgy látom sok esteben 5-6 év sem elég azoknak akik bizonyos tárgyakból képtelenek megugrani a lécet, hogy rájöjjenek nem megy. Húzhatják halasztahtják. Anno ez kiderült hamarabb. Szegény ha 3x volt elsős a matek miatt, felfogta és feladta, megaztán el is küldték. Most 6 évet küzd és reménykedik, hiszem rengeteg pénzt és energiát beleölt a dologba...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.02.29. 15:04:48

Woo-nak.

"gazdaságot szakmunkásokra építve nem igazán lehet megalkotni."

Te hülye vagy barátom. Lehet x ezer kurva jó mérnök, de kell a szaki is aki megcsinálja és tud hegeszteni, forrasztani, esztergálni stb.,

Sőt az öreg szakik elég sokat tudnak sokmindenről, a kezdő mérnök hozzá képest csak elméleti síkon jobb szakember, gyakorlatiasságból nagyon messze van egy szakitól...

Te is bölcsész lehetsz...

WOo 2008.02.29. 15:06:13

jogász vagyok te meg szaki?

Lina 2008.02.29. 15:09:05

molnibalage: Így igaz, ahogy mondod... :) Kétkezi ember nélkül azt tervezünk amit akarunk

Kezdő mérnök: háááát aki azt mondja ért a szakmához az festi magát. A suli csak megvezetésnek elég, vagy annak sem.

WOo 2008.02.29. 15:12:05

Ez egy rossz maszopos trükk a társadalmi osztályok szembeállítása. Ezzel csak azt érik el, hogy mindenkinek tele lesz a töke velük.

bence 2008.02.29. 15:16:23

drága, woo.
én magamnak állom a hobbijaimat. költségtérítést fizetek tisztességgel. ha akarok valami kis pluszt, akkor azért fizetni fogok, s valóban több mint 300 kreditem lesz a diplomázásnal, de ezt nem az adófizetők pénzéből teszem.
(ettől függetlenül nem értek egyet a tandíjjal, sajnos elég sok csóringer figurát látok magam körül nap mint nap, s nem hiszem, hogy képesek lennének fizetni még pluszba ennyi pénzt)

flimo13 2008.02.29. 15:17:33

Hogy is van a mondás? Arra valók a jogászok, hogy a bölcsészeknek is legyen kiket lenézni?:)

WOo 2008.02.29. 15:21:00

Igen jól látod! Pont. Örülök azért, hogy a ballib rétegnek semmi köze a gyűlöletkeltéshez. Mert mindig olyan tiszták erkölcsileg.

WOo 2008.02.29. 15:21:57

Hány árkot ástok most épp? Csak bele ne essetek:)

Lina 2008.02.29. 15:23:53

Woo: Te vagy az egyetlen a most jelenlevők közül, aki kétséget sem hagy a politikai hovatartozását illetően. A többiek más módon közelítik meg a kérdést, ill. a megnyilvánulásaidat. Esteleg el lehetne gondolkodni ezen is (húúú most mit fogok kapni)

flimo13 2008.02.29. 15:25:26

Na ezek után senki se csodálkozzon, hogy az ügyészégnek diktatúrákat idéző "eredményességi" mutatója van.

WOo 2008.02.29. 15:27:03

Semmit, mert valóban nincs kétség. Nem hiszem ,hogy durva voltam.

Lina 2008.02.29. 15:33:15

Sztem ez alapvetően nem, vagy nem csak politikai kérdés. Ezért nem értem hogy jön ide ki hova tartozik. Nálam ez más erősen személyeskedés. Te utálsz mert én lila vagyok, én meg nem szeretlek, mert Te meg szürke (diret nem jelöltem meg pártot). Pedig a lényeg nem itt van. Ha nem vagyunk képesek ezen túllépni, és érdemben a témáról, nem pedig a színekről beszélni, akkor 100 év múlva is csak színek lesznek, a téma meg nem érdekel senkit. Én most itt befejeztem, mert fontosabb dolgom van.a Társadalom érdekében elhúzok gyerekt nevelni ;) Sziasztok!

héhó 2008.02.29. 15:37:57

dna:

te honnan szeded a hülyeségeidet?

hogy egy havi átlagfizetésből kijön egy diploma?
randomra megnéztem a bristoli egyetemet:
egy ttk-s év: 3145 font, havi átlagfizetés: 1967 font (wikipédiáról, bár nem tudom, hogy bruttó vagy nettó).

meg magyarországon a tankötelezettség 18 éves korig van.

(ez nem a tandíj mellett érv, csak felhívom a figylmed arra, hogy ignoráns kretén vagy)

KLO 2008.08.15. 21:43:03

Az ilyen hozzáállás:

"Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét,"

mindent megmagyaráz... Nem kötelező végigszenvedni!! Amikor én végeztem (60-as évek közepe) még rangja volt a diplomának! Sajnos a hozzád hasonló mentalitással rendelkezőknek "köszönhetően" a felsőoktatási képzésben részesülők megítélése valóban a béka segge alatt van - nem véletlenül!
Akinek (pontosabban szüleinek) pénze van, felhagyhat minden reménnyel, hogy a választott szakot NE végezze el, de ha nincs, akkor is csak pár kölköt kell csinálni/csináltatni, tanulás helyett boxolni és cigánynak lenni - hogy a valóban odavalókat megelőzve bejussatok...
Valahol sajnállak titeket... Számotokra a nemi élet leegyszerűsített változatán és a kábszerezésen kívül semmi élmény nem fog megmaradni ezen évek hozadékaként - pontosabban szólva EZ lesz életetek kicsúcsosodó értelme...

d 2008.10.30. 12:04:16

te pedig, kedves barátom, hiába vagy diplomás, mégis egy rasszista szar vagy, és úgy tűnik frusztrált is

P.E. 2008.11.21. 22:44:03

Két dolgot fűznék a cikkhez és az eddigi hozzászólásokhoz hozzá:

- Azért nem kérnék pénzt, ha valaki több tárgyat vesz fel és teljesít, mint amennyi a minimálisan előírt. Ha tanulni akar, tanuljon, szerintem mindegy majdnem egy tanárnak, hogy 30 vagy 60 hallgatónak tart előadást (általában nem sok ilyen tárgynak van laborja), de nem engedném, hogy 5.0 ösztöndíjátlag feletti részt anyagilag jutalmazzák. (Ekkor már valószínűleg nem is 60, hanem csak 30 helyett 32 hallgatót kellene oktatni a fenti példában). A kötelező tárgyakból normális oktatási intézményben nagyon nehéz 5.0-s átlagot összehozni, ellenben egy 4,3-ast könnyű felfényezni mindenféle szotyamotya választható tárgyakkal 6,7-re... Nagyon sokan ezt csinálják. Nem azért vesznek fel egy választható tárgyat, mert az érdekes és hasznos lenne, hanem mert könnyű belőle jó jegyet szerezni. Ez logikus döntés is, mert így jó magas ösztöndíjátlagot lehet elérni. A legokosabbja olyan tárgyat vesz fel, amiből könnyű is jó jegyet szerezni és hasznos is számára. És igen, van ma Mo.-n olyan felsőoktatási intézmény, ahol 5.0-ra nem adnak ösztöndíjat, még 5.3-ra sem, hanem csak a fölött...

- Nagyon nem piszkálnám a tandíj ügyét, viszont igazságosnak azt tartanám, hogy aki államilag finanszírozott képzésben vesz részt és külföldre távozik dolgozni, az igenis fizesse vissza a teljes tandíját (szerintem futná is rá a külföldi fizetéséből, hiszen általában azért megy az orvos, a mérnök, a közgarázdász, stb. külföldre, mert ott 5-6-szor annyit kereshet hasonló kiadásokkal terhelve), mintha itthon költségtérítéses hallgató lett volna. Ez azért lenne igazságos, mert az itthon senyvedő (aki itthon adót fizet, az általában vegetál) adófizetők pénzéből szerzett tudást külföldön használja fel, az befogadó országának termel GPD-t. Jobb esetben pár év múlva hazajön és itthon kamatoztatja a kint szerzett plusz tudást és tőkét, de szerintem egyre inkább nem ez lesz a jellemző... Sajnos.

Egy most tudomásomra jutott eset pedig kívülről nézve még szintén felháborító, hogy pályázik x+1 tanuló köztársasági ösztöndíjra egy intézményben, ebből x tanuló megkapja, akik között y nem teljesíti az oktatási intézmény által támasztott minimális feltételeket (az intézmény mégis felterjeszti őket is) és az x-ből még z olyan is megkapja, aki nem magyar állampolgár és az a szerencsétlen 1 magyar állampolgár - akinek a szülei bérből és fizetésből élő becsületes adófizetők - és a minimális követelményeket is túlteljesíti, na ő marad hoppon. Csak hát a... , hogy szépen nevezzem... lobbi.

Persze a felsőoktatás az életre nevel és így is lehet pofára esni.

P.E. 2008.11.21. 22:50:45

Azért az nagyon tetszik, hogy milyen szép bölcs gondolatokkal érvelnek a tandíj mellett az előző rendszerben kvázi térítésmentesen diplomát szerzők. Akkor az ösztöndíjból arra is tellett, hogy haza adjon belőle a diák, ha nem élt nagy lábon. Most meg egy átlagos ösztöndíj (15kHUF) kétszeresét még elő kell bányásznia valahonnan, ha nem akar éhezni.
süti beállítások módosítása