Firkálj


Leírás

Átvert a TO? Nem maradt tantárgy? Pikkel rád a tanár? Nem indult szakirány? Átvernek a tandíjjal? Nem képvisel a HÖK? Felháborít a szinvonaltalan képzés? Megbántad az egészet ?!? Mindenkinek van története a visszásságokról, jó és rossz tapasztalatról, élményekről. "Felsül" az oktatás, régóta - beszéljünk róla, milyen is igazán. Fosuli@index.hu

Szavazás

Utolsó kommentek

  • sorstárs: "A gólyatábor-befizetések elsikkasztását, meg nem is értem. Milyen már, hogy saját számlára utalta... (2010.08.09. 14:45) HÖK segít?
  • testlife: @rexter: Alaposan átgondolt, értelmes, egyedi gondolkodásra valló tanács volt. Köszönjük. (2009.08.29. 12:16) (ki)Nyíregyháza
  • rexter: bazeg ember menj el dolgozni, mint anyadek penzen meg az allam penzen segilyekbol lakjal egy szaro... (2009.01.13. 12:40) (ki)Nyíregyháza
  • sedthh: nyíííregyi főiskolaaaa nanana nanaaaa (2008.11.22. 19:22) (ki)Nyíregyháza
  • P.E.: Azért az nagyon tetszik, hogy milyen szép bölcs gondolatokkal érvelnek a tandíj mellett az előző r... (2008.11.21. 22:50) Szívnak a végzősök?
  • P.E.: Két dolgot fűznék a cikkhez és az eddigi hozzászólásokhoz hozzá: - Azért nem kérnék pénzt, ha val... (2008.11.21. 22:44) Szívnak a végzősök?
  • KicsiSáti: Folytatást kérünk! Netán ráuntál, kedves Káposztakukac? (2008.11.10. 16:30) (ki)Nyíregyháza
  • d: te pedig, kedves barátom, hiába vagy diplomás, mégis egy rasszista szar vagy, és úgy tűnik frusztr... (2008.10.30. 12:04) Szívnak a végzősök?
  • KLO: Az ilyen hozzáállás: "Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét," mindent megmagyaráz... Ne... (2008.08.15. 21:43) Szívnak a végzősök?
  • Tombolda: juj. főiskola nyíregyen... necces. (2008.07.26. 21:44) (ki)Nyíregyháza
  • Utolsó 20

Címkék

becsöngetés (1) buli (1) debrecen (1) diák (3) diákigazolvány (2) diploma (1) egyetem (8) fősuli (9) hff (1) hök (1) höok (4) iskola (4) kollégium (2) kritika (20) minőség (4) oktatás (13) pécs (1) suli (1) szent istván (1) szigorlat (1) sztrájk (1) tanár (10) tandíj (5) tanulás (5) to (4) tüntetés (4) vélemény (15) vizsga (2) vjrktf (5) zh (2)

Olvass még

(ki)Nyíregyháza

2008.07.13. 15:35 :: Lesley

Candy változatlanul éli a nyíregyházi főiskolások mindennapjait - hol jobban, hol kevésbé elviselve a - szóhasználatával - "érdekes" eseményeket.

Elöljáróban hadd gratuláljak annak a két szervezetnek, melynek adminisztrálnia kéne a Nyíregyházi Főiskolán a dolgokat, viszont ennek ellenére csak a töküket vakarják, és a prémiumukon kívül szarnak bele a világba.

Ez a két nagyszerű szervezet pedig a Hallgatói Önkormányzati Testület, illetve a Hallgatói Centrum. A Hallgatói Önkormányzati Testületnek (HÖT ezesetben) ugye a diákokat kéne képviselnie, ezt teszi is példás impotenciával, melynek elég sok példája van. Ilyen például a szeptemberben (minden szoctám vagy ösztöndíj előtt) befizetendő első kolidíj, illetve az októberben (szintén minden támogatás előtt befizetendő) két havi kolidíj. A Főhe néven futó állítólag megszervezett főiskolás fesztiválról nem is érdemes beszélni. A Hallgatói Centrum igazából a Strbabag láncos kutyája, mely PPP rendszerben lopja ki a seggünk alól a kollégiumot és a főiskolát.

Mostanában ez a két nagyszerű szerv azt találta ki, mi lenne, ha értesítés nélkül már a nyári szünet elején beszedné a nyáron bentmaradók kolidíját, illetve elintéztetnék a kolijelentkezést. Arról nem is beszélve, hogy a különféle irodákra rohangálás miatt fél nap volt elhagyni a kollégiumot (szintén nagy piros pont a hötnek) szóval ha valaki nem tölt minden napot a kollégium portáján, tulajdonképpen esélye sem volt megkapni ezeket az információkat, mivel az email nevű furcsa dolgot még hírből sem ismerik a parasztok. Ezt a két dolgot még csakcsak sikerült abszolválnom, mert tartottam ismerősökkel mailben kapcsolatot, de a következő fordulatról lemaradtam: most már kérnek ezer darab papírt is a biztonság kedvéért, amiről persze szintén nem küldtek egy kurva emailt sem. Most ahogy néztem a honlapjukat, szintén az információk tömege zúdult rám. A főiskolai honlapon szintén.

Szóval ezúton is szeretnék gratulálni minden okos parasztnak, aki maximum a kapa kezelését sajátította el, az internet meg túlzottan huszonegyedik századi nekik.

Idézném a szöveget, amihez slusszpoénént megemlíteném, hogy semmi mailcím nincs megadva, illetve, hogy a küldő címre meg nem lehet válaszolni. Illetve kapnak pénzt az állítólagos munkájukért.


  Kedves Hallgató!


Kollégiumi jelentkezésedet elutasítottuk.

Megjegyés:
Kollégiumi jelentkezésedet elutasítottuk, mert kérésünk ellenére nem küldted el a szükséges igazolásokat. Fellebbezésre lehetőség van, melyet július 25-ig lehet megtenni. Minden jelentkező figyelmébe ajánlom, hogy ügyeljen a megadott adatok valósságára, és töltse ki a megjegyzés rovatot. A beírt információkat hivatalos igazolásokkal (jövedelemigazolás, munkanélküli nyilvántartás, rokkantsági papírok, testvér iskolalátogatási igazolás, válási papír, anyakönyvi kivonatok stb.) alá kell támasztani, a dokumentumokat a Hallgatói Önkormányzat címére kell postázni (4400. Nyíregyháza, Sóstói u. 31/b). Fellebbezés várható eredménye július 28. További információk a
koli.nyf.hu és ecampus.nyf.hu/regisztracio oldalakon.



Fellebbezésre lehetoség van, melyet augusztus 5-ig lehet megtenni
a
http://ecampus.nyf.hu/regisztracio címen.

Minden jelentkezo figyelmébe ajánlom, hogy ügyeljen a megadott adatok
valósságára, és töltse ki a megjegyzés rovatot. A beírt információkat
hivatalos igazolásokkal (jövedelem igazolás, munkanélküli nyilvántartás,
rokkantsági papírok, testvér iskolalátogatási igazolás, válási papír,
anyakönyvi kivonatok) alá kell támasztani, a dokumentumokat a
Hallgatói Önkormányzat címére kell postázni:

Nyíregyházi Főiskola
HÖT
4400 Nyíregyháza
Sóstói u. 31/B


*** Ez egy automatikusan generált levél. Kérem ne válaszoljon rá. ***

______________________________

 


 
Maradtam Candy tisztelettel

Hm...érdekes eljárás, fellebbezel, elutasítanak, ismét fellebbezel, talán nem...de előre tudják, hogy ismét fellebbezel? Vagy talán zsebbe kell nyúlni a szállás elnyeréséhez??

5 komment

Címkék: kritika kollégium fősuli

A rektorok ötletei

2008.04.16. 19:58 :: DorKo

Bár csak 22.-én lesz a rektorok összeülése, már kiszivárgott a tervezetük (nem is ez az ország lenne, ha nem szivárgott volna ki, én ezt sosem fogom megérteni). Teljesen átalakítanák a felsőoktatást - ráférne - nézzük, hogyan.

A felsőoktatási intézmények vezetői a 2011-ig tartó tandíjmentes átmeneti időszakban teljes átjárhatóságot vezetnének be az azonos szakokon az államilag finanszírozott és a költségtérítéses képzés között. Minden évben a tanulmányi eredménytől függően határoznák meg, hogy ki tanulhat ingyen, és kinek kell fizetnie tanulmányaiért. A felvételi eljárást is módosítanák a rektorok. Akik elérik a minimális pontszámot, azoknak kötelező bekerülniük a felsőoktatásba, de azoknak, akiknek a pontszáma nem elegendő az általuk megjelölt szakhoz, olyan képzéseket ajánlanának fel, amelyeknél kihasználatlanul maradtak a helyek.

A Magyar Rektori Konferencia a továbbtanulás minimális feltételévé az emelt szintű érettségit tenné. Ha az államilag támogatott létszámot nem tudja az intézmény feltölteni hallgatókkal, olyan jelentkezőket vennének fel, akik nem kaphatnak másoddiplomásként költségvetési támogatást, nekik azonban képzésük teljes költségét meg kellene fizetniük.

A jövőben a sikeresen felvételizőket nem csoportosítanák ingyenes és fizetős helyekre. A javaslat egyik fő eleme a költségtérítés megállapítására vonatkozik, a fizetendő összeget intézményenként, szakterületenként az első évben a felvételitől, a továbbiakban pedig az aktuális teljesítménytől függően határoznák meg.

A munkaanyagban szereplő javaslat alapján a hallgatók huszonöt százaléka tanulhatna ingyen, a többiek térítési díja a tanulmányi eredménytől függne. A rektorok szerint ha az általuk javasolt rendszert már 2008-ban bevezetnék, húszezerrel többen juthatnának be a felsőoktatásba.




Szép? Mindenesetre érdekes. Érdemes elgondolkodni rajta, úgy gondolom; viszont a népszavazás miatt a tandíjra három év moratórium van. Ne feledjük: ez csak egy munkaterv, amit megbeszél a kormány és a Höok a rektorokkal.

Addig finomíthatnak rajta.

80 komment

Címkék: oktatás kritika

Tandíj - mégsem?

2008.04.14. 14:42 :: Lesley

Nem lesz tandíj Magyarországon semmilyen formában - jelentette ki Hiller István. Az oktatási tárca vezetője kérdésre válaszolva azt mondta, ahogy elnézi a belátható közeljövőt, tervek sem fognak valóra válni a tandíjjal kapcsolatban. Március 9-én a tandíjjal kapcsolatban döntött az ország. A kormány és ő maga is végrehajtja a népszavazáson született döntést - mondta a miniszter a rektori konferencia nyilvánosságra került elképzelései kapcsán.

Mert annyira jó helyzetben van az ország, - szemben az EU többi országával, ahol van tandíj - hogy egész egyszerűen nem kell senkinek fizetni. Annyi gyerek szerezhet diplomát, amennyi akar, ha kell, ingyen. Magyar diplomásból így is kevés van, szükség van rájuk, hogy a jelenlegi jólétet a továbbiakban is fenn tudjuk tartani. És persze a diplomás minimálbért is szívesen kifizetik a cégek, nincs olyan, hogy valakit valahová azért nem vesznek fel, mert túlképzett, és nem akarnak neki annyi pénzt fizetni. Áh, dehogy! Örömmel fizetnek akár többet is, hiszen a magyar oktatás minőségi, csak releváns tudást halmoz fel, így diplomásként szinte már nincs is gondja az életben.

Hol élünk??

3 komment

Címkék: vélemény tandíj

Tandíj reloaded

2008.04.10. 02:35 :: Lesley

Újra támad(hat) a tandíj!

A miniszterelnök azt mondta a tv2 műsorában Bárdosnak, hogy szerinte a felsőoktatásban az ingyenesség az első évben megmaradna, MINDENKI ingyen tanulhatna egy évig (nagyjából 80-100 ezer ember), viszont a második évtől csak mintegy 50-60 ezer diáknak maradna meg az ingyenesség. Azoknak, akiknek megy. Mármint a tanulás, természetesen, a többieknek fizetni kellene a tanulmányokért.

Egy ilyen ötleten gondolkodnak a rektorokkal közösen. Na nézzük, ez mit is jelentene az eddigi F.E.R. -el szemben, amit sikeresen leszavazott az ország. Ugye, ott az volt, hogy a legjobban teljesítő 15% nem fizet, most meg olyan 50-60 ezer - a kb. 400 ezerből. Mennyi is az? Gyors számolással nyolcada, tehát 12,5%. Ha levonjuk az elsősöket, akkor a maradék 16-20% NEM fizetne. Mindenki más igen. Azt is mondta Ferkó, hogy most is ez van. Érdekes, akkor mi a változás, újdonság benne?

Árnyaljuk még ezt azzal, hogy a beiratkozottak hány százaléka végzi el az adott képzést! Mindjárt más számok jönnek ki, ugye? Most a tanulók majdnem fele fizetős képzés keretében tanul.

Azt azért minden jóérzésű gondolkodó ember tudja, változásra van szükség az oktatásban. Reformra, ha úgy tetszik – bár ennek a szónak csúnya hangzása van manapság.

A HÖOK persze nem volt rest, rögtön betámadta a rektorokat, mondván, összedolgozik a kormánnyal. A rút rektorok! Talán tudnak valamit.. például hogy mi zajlik képzés néven.

Vagy talán a Höok is tisztában van ezzel, csak nem akarja bevallani, hogy politikai megrendelésre dolgozik - a Fidesznek. Ennek a legegyszerűbb leplezése, ha azt kiálltjuk ki, hogy a rektori konferencia a Maszopnak dolgozik. Az elnökük igen derék módon masírozik a politikai karrier felé, pont, mint elődei.

Bele kell vinni a politikát, persze, hiszen akkor az emberek szimpátia alapján döntenek - az egyszerűbb -  és amúgy is most szavaztuk le azt, amit akarnak a rektorok. Mit is?

Egyszerű a válasz: pénzt és minőséget. Én bízom abban, hogy rektorként felelősséget éreznek a nemzet sorsáért, és ennek megfelelően akarnak cselekedni. És nem akarják, hogy a magyar diploma egyre kevesebbet érjen.

És hogy diplomás munkanélkülieket gyártsunk.

3 komment

Címkék: vélemény tandíj höok

Elégedett hallgatók, elégedetlen oktatók a felsőoktatásban

2008.03.01. 13:50 :: Lesley

MTI 2008. március 1. 12:35

A hallgatók elégedettek a felsőoktatás színvonalával, az oktatók már jóval kevésbé. Ezért is lehet, hogy a diákok többsége ellenzi, míg az oktatók többsége támogatja a tandíj bevezetését - derül ki a Medián kutatásából, amelyet a cég a Népszabadság megbízásából készített, és a lap a szombati számában közölt. A reprezentatív felmérés szerint a diákok sokkal jobb véleménnyel vannak a felsőoktatási képzésről, mint az oktatóik. A képzés szakmai színvonalát 42 százalékuk jónak, további 28 százalékuk nagyon jónak minősítette. Az oktatók kritikusabbak, ők a képzés általános színvonalát 17 ponttal ítélték rosszabbnak, mint a hallgatók, sőt még a tanárok hozzáállásáról is kedvezőtlenebb volt a véleményük.

Az oktatók a magyar felsőoktatás és a saját intézményük legfontosabb problémáinak az alulfinanszírozást (71 százalék), a tömegképzés általánossá válását (46 százalék) és sokszor a hallgatók felkészületlenségét és motiválatlanságát (52 százalék) említették.

A katedra mindkét oldalán állók elég szkeptikusak abban a kérdésben, hogy a bolognai folyamat javít-e a felsőoktatás helyzetén. A hallgatók valamivel nagyobb arányban (36 százalék) mondták azt, hogy ennek hatására romlik, mint hogy javul (31 százalék) a képzés színvonala. Az oktatók körében ennél is általánosabb a pesszimista vélemény (55 százalék szerint ettől romlik a képzés általános színvonala), sőt vannak (6 százalék), akik a magyar felsőoktatás legnagyobb problémájának épp a bolognai folyamatot tartják, ami sokak számára nem differenciált képzési rendszert jelent, hanem éppen a tömegoktatás szinonimája.

Az érettségizett vagy érettségi előtt álló, de továbbtanulást nem tervező fiatalok bő egyötöde elsősorban a tandíjjal magyarázta azt, hogy miért nem akar egyetemre, főiskolára menni. Az oktatók csaknem fele is tart attól, hogy a tandíj bevezetése növelné a képzésbe kerülők közötti egyenlőtlenséget, ám sokan pozitív változásokat várnának attól, ha a hallgatók is hozzájárulnának a képzésük költségeihez.

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény egyetem fősuli

Szívnak a végzősök?

2008.02.29. 10:44 :: Lesley

Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét, kínosan ügyelve, hogy a megfelelő kreditet összehozd, arculcsapásként érhet a többletkreditért kért pénz. Ha ugyanis az előírt kreditnél többet teljesítesz, könnyen abba a helyzetbe kerülsz, hogy az iskola benyújtja a számlát.

Hát nem szánalmas? Amíg tanulsz, végig megkapja az intézmény a fejkvótát/ tandíjat, ergo "kifzetted" a tanulmányaid. Egy kormányrendelet azonban lehetőséget ad arra, hogy az iskolák pénzt kérjenek a diákoktól, ha tíz százalékkal több vizsgát tesznek le, mint amennyi a befejezéshez feltétlenül szükséges.

És ha nem fizetsz, akkor nem engednek záróvizsgázni. Tisztán látszik, itt minden a pénzről szól.

Neked volt ilyen élményed?

63 komment

Címkék: egyetem fősuli

Kollégiumban, hej..

2008.02.24. 11:23 :: Lesley

A főiskolai élet szerves része (lehet) a kollégiumi elhelyezés. Ha jó a közösség, életre szóló barátságok, szerelmek szövődhetnek, a folyamatos partizáson kívül pedig a tanulásban is jobb, ha együtt biflázzuk be a 'zanyagot'.

Tudja ezt az ország vezetése is, évről évre újítják fel és bővítik a kollégiumokat, úgynevezett PPP rendszerben, amikor is a magánszektor és az állam kéz-a-kézben oldja meg ezen problémákat. Általában remekül. Vagy mégsem?

Üdvözlet, Candy vagyok, és egy nem teljesen főiskolához kapcsolódó témával fordulok hozzád. Méghozzá a Nyíregyházi Főiskola Campus Hotel és Kollégium elnevezésű csodálatosan felújított PPP rendszerben készült, a mindennapi élethez kicsit alkalmatlan intézményével kapcsolatban. Maga a hely még nem lenne annyira pocsék, eltekintve attól, hogy két 190 centis ember nem fér el egy szobában, viszont a konyha nevű, elsősorban vágóhídra emlékeztető dolog az, ami elborzasztja az embert. Főleg a főzési lehetőség hiánya.

Mivel a felújításkor a tökéletesen működő gáztűzhelyeket villanyra cserélték, ezért a sütést mint olyat el lehet felejteni. Aztán szépen a főzést is, mivel szinte sosem működnek a rezsók. Volt olyan, mikor a csapból kiengedett forró vizet feltettem főni, és fél óra elteltével kihűlt a főzőlapon. Ezzel sem lenne olyan nagy gond, ha lecserélnek valami olyanra, ami bírja az ipari jellegű használatot (egy szinten van kb. 60 ember). De nem teszik. Ennek okán két éve nem nagyon lehet főzni, határozott örömmel tölt el mindenkit, ha már csak egy része is működik. Hibabejelentő ugye van, küldenek is visszaigazoló emailt, de semmi nem történik. Most már a mikró is halott, abból elvitték jóideje az egyiket, a másik meg nem képes melegíteni. Szóval érdekes viszonyok vannak arrafelé, mindenkinek ajánlom kipróbálásra, mikor három emeletet kell túrázni ahhoz, hogy az ember megfőzze éppen aktuális táplálékát.

Azt meg zárójelben még hozzátenném, hogy ha bármi gond van a szinten, azt azonnal vonják lefelé a kaucióból.

Szóval slave new world.

Küldöm még néhány képet is illusztrációként, hogy milyen színvonalas dolgok vannak. A főzőlaposon elvben látszik, hogy még a lámpái is ki vannak égve, illetve a mikrónak a helye.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény kritika minőség kollégium

Kifutó modell

2008.01.20. 22:48 :: Lesley

Új jelenséget tapasztalok egyre többször a tanuló ismerőseim körében: nem foglalkoznak velük a tanárok, az iskola, egyre könnyebben abszolválják a vizsgákat, ha nem tanul, akkor is átrugdossák kettesel...Minden figyelem, minden igyekezet a bolognai folyamatnak van szentelve, a hagyományos négy éves képzés már csak egy "kifutó modell".

O. már második diplomáját szerzi - egyetemi végzettséget adó oklevelét - az egyik vidéki intézményben, ami az ország egyik legrégebbi felsőoktatási helye. Elmondása szerint velük konkrétan közölték, mindenkit átengednek minimális tudással, mert nem akarnak már jövőre ilyen kurzust indítani egyáltalán. Gyakorlatilag nem kell tanulniuk, csak bejárnak, puskáznak  - nagyon azt sem kell - és megvan a jegy.

Rendben van ez így?

A végére lazítanak, amikor közeleg az államvizsga, amikor minden képzés a végső nagy megmérettetésre készít fel...az intézmények addig megkapják a támogatást/tandíjat, aztán a nebuló majd boldogul, ahogy tud. Vagy nem.

Talán ott is átengedik, és akkor tényleeg kiírhatjuk még egy-két évre hogy Diplomagyár.

6 komment

Címkék: oktatás kritika tanulás

Pokol?

2008.01.05. 01:35 :: Lesley

Van úgy, hogy a tanár használja a netet. Olyan is, hogy felfedezi a róla írt kritikát. Lehet ilyet? Kell-e véleményezni a tanárt, és ezért a tanár visszavághat? És mi van akkor, ha ez a tanár országszerte elismert?

 

Egy olyan kurzus oktatójáról van szó, amelyik kurzust első évben kell tanulni. Nagyon nehezen, helyenként egyáltalán nem érthető az óra, és a tankönyvről ugyanez mondható csak el. Az oktató érthetetlenül hadarja el az anyagot. Emiatt a diákok számos irónikus szövegszerű és videó-tartalmat jelentettek meg az interneten. Ez kicsit rosszul esett az oktatónak, szóvá tette a vizsga időszak közepén, és emiatt a diákok letérdeltek.

Ez itt egy hallgató levele arról, hogy nagyon szégyenli magát amiért azt írta a Tanár Úrról, hogy ex-torgyánfőtanácsadó, és hogy fotókat jelentetett meg a blogján arról, hogy csókolgatja a Tanár Úr könyvét. Emiatt a Tanár Úr kérdőre vonta, a hallgató meg bocsánatáért esedezik.

"XY vagyok, engem hívott ma félre a vizsga után Pokol Béla. Nem tudom szó szerint idézni, hogy miket mondott, a lényeg, hogy felrótta nekem, amiért "gyalázom" internetes "fórumokon" és nem érti miért csinálom, mert ő egyetemistaként ilyent nem művelt a tanáraival. Kértem, hogy idézzen, hogy hol és mit olvasott ami az én szignóm alatt fut őróla, de csak mosolygott, abból meg ugye sok minden nem derül ki. Aztán kiderült -itthon-, hogy minden bizonnyal a blogomban - amit nem tudom hogy az istenbe talált meg- vannak őróla megjegyzések. Egyrészt tőlem is: idézek a könyvéből, valamint "ex-torgyánfőtanácsadónak" titulálom, meg a kommentek között ironikusan említem az óráját, plusz mások kommentjei között olyan van, hogy "Utálom Pokol Bélát!", de ez már nem az én nevem alatt. Na meg van két kép, amelyeken az ő könyvével vagyok lefotózva, az egyiken azt puszilgatom... (olyant hallottam ...-tól, de lehet félreértettem, hogy ez valami youtube-os pokolmix-re is felkerült, erről én nem tudok)

Ezekután írtam neki egy levelet:
Tisztelt Tanár Úr!

Bevallom őszintén megrendítettek és megviseltek szavai, mikor ma délelőtt a vizsga után félrevont.
Hazaérve egyből felmentem az internetre és utánanéztem, hogy mely fórumokon "gyaláztam" Tanár Urat.
Valóban szóbe került Ön, és tantárgya, de az én nevemhez kapcsolódva csak egy helyen, a saját blogomon:
http://xyzi.spaces.live.com/
Belátom, valóban hangzottak el kommentárok, amelyek sérthetik önérzetét, személyiségét, de a kommentek nem tőlem származnak (pl.: "Utálom Pokol Bélát!"), bár kétségtelenül az az én felelősségem, hogy nem töröltem őket. Továbbá van itt két kép, amelyen az ön könyvével szerepelek. Csak azzal tudom takargatni magam, hogy "Juventus ventus - Fiatal bolondság". De az, hogy idézeteket vágtam be, illetve Önt mint "ex-torgyánfőtanácsadó" tituláltam, azért vállalom a felelősséget, mivel ezek az igazsághoz tartoznak, bár a politikai előélete és munkássága (amelyről rossz szót nem ejtettem) már a múlt része.
Az eddigi tanulmányaim során nem találkoztam az Önéhez hasonló könyvvel, fogalmazási stílussal, és gyerekes oldalam nem tudta visszafogni magát személyes hangvételű blogom keretein belül. Amit az ember nem ért (itt egyes mondatok a tankönyvből), attól megijed és védekezési mechanizmusként olykor élcelődik rajta, így leplezve értetlenségét - legalábbis én ezt tettem.
Ami történt, arra nincs se nekem, se a kommentálóknak mentsége.
Tanár Úr személyével nincsen problémám, hiszen nekem semmilyen konfliktusom Önnel eddig nem volt, rosszat Ön nekem nem tett. Ezért is szégyellem magam utólagosan a történtek miatt, noha korrigálni már aligha tudom. Amit tenni tudok, hogy ezeket a blogbejegyzéseket törlöm a rendszerből.

Az incidens következményeit vállalom
és őszintén kérem bocsánatát.

Tisztelettel:
X.Y.

Még egy megjegyzést kérem engedjen meg:

ha bármely más megjegyzés, pejoratív jelző, gyalázkodás az én nevem alatt bárhol máshol megjelent - az nem engem terhel. Ezt teljes bizonyossággal kijelenthetem.
Sem a kurzusmaileken, sem egyéb politológus és más fórumokon  nem szoktam írni, így Tanár Úrról sem. Ha mégis az én nevem alatt szerepel, akkor azt más csinálta - nem tudom ki.


Ennyi a levél.
Azt mondta még nekem ott, hogy ennek a szitunak nem lesznek következményei, igyekezni fog félretenni a sértettségét és ő már túlvan a dolgon... Nem tudom ennek mekkora az igazságmagva. Szerettem volna ott vele tisztázni a dolgot, de nem engedte, azt mondta hagyjuk az egészet, csak megemlíti.
Tudjátok, szörnyen sajnálom az egészet és őszintén remélem nem hoztam ezzel kellemetlen helyzetbe a csoportot - amire nem is tett utalást se, csak rólam volt szó. Szóval ha valakit elő is vesz, az én leszek. Igazság szerint ennél a levélnél többet tenni nem nagyon tudok. Visszajelzést még nem kaptam. "

22 komment

Címkék: oktatás kritika tanár

Pöttöm Panna Abszurdisztánban

2007.12.21. 11:05 :: Lesley

Szomszéd blogger hívta fel figyelmem esetére, amit itt is közzéteszünk, mindenki okulására. Nem kell sokat találgatni, hogy rájöjjünk, melyik nagy fővárosi egyetemen van újságíróképzés.

Egyszer volt, hol nem volt egy kedves kis ország, Abszurdisztán. Itt élt Pöttöm Panna, aki egyszer csak elhatározta, hogy újságíró  lesz. Úgy gondolta, ehhez legjobb lesz, ha újságíró-iskolába megy. Nem is akármelyikbe: a nagy és híres egyetem kommunikáció szakára fog járni. Ez már nem az első diplomája lett volna, tehát mindenképpen tandíjat kellett fizetnie. A szülei ezt nem tudták finanszírozni, mert otthon már lassan a kis Pöttöm Peti is kezdett felnőni, és egyetemistakorba lépni. Sebaj, gondolta Panna, tud ő dolgozni, megkeresi a pénzt, és egyébként sem olyan rossz ötlet, hogy ne minden diplomát az állam finanszírozzon.

Minden a terv szerint alakult, Pannát felvették az iskolába, a tandíj is mindig összegyűlt valahogy. A második évtől kezdve pedig már írásgyakorlat órákat is felvehetett az egyetemen. Ez ám az izgalmas! Végre, a sok elmélet után írni fog, ráadásul öt féléven, két és fél tanéven keresztül!

Az első félévben az ezüstös halántékú Oroszlánhoz járt újságírást tanulni. Sok okosat mesélt az Oroszlán, tanult is belőle Panna bőven, csak épp írni nem. Sebaj, gondolta magában, majd ezután! A második félévben a Ravaszdi Róka tanította írni az újságírónövendékeket. Itt sem tanultak meg hírt írni Pannáék, mert a Róka azt hitte, azt az Oroszlán már rég megtanította. Helyette kedves publicisztikákat írtak, bár mind tudták, hogy azt “élesben” még körülbelül harminc évig senki sem rendel tőlük. A harmadik és a negyedik félévben a Büszke Sas tanította Pannát újságírni – illetve tanította volna, de büszkesége és elfoglaltsága miatt nem volt ideje a csoporttal foglalkozni, és egyébként is sértve érezte magát, amiért olyan fiókákkal kell foglalkoznia, akik még hírt írni sem tanultak meg. A negyedik félévben már be sem járt, csak megnézetett két filmet a hallgatókkal, amikről azoknak véleményt kellett írniuk. Hát, legalább a filmek az újságírásról szóltak.

 

Az ötödik félévben is a Büszke Sashoz járt Panna, de akkorra a Sasnak már annyira elege volt mindenből, hogy inkább megbízta barátját, a Bölcs Baglyot azzal, hogy tartsa meg helyette az órákat, mert ő inkább világ körüli útra indul. A Bölcs Bagoly jó tanárnak bizonyult, sokat tanult tőle mindenki, ám sajnos egy félév alatt nem tudta pótolni mindazt, amit Pöttöm Pannának az elmúlt két év során nem tanítottak meg. A félév végi értékelésre és jegybeírásra már a Büszke Sas is hazatért, és mindenkinek ő írta alá az indexét, hiszen az már mégiscsak okirathamisítás lenne, ha nem csak az órákat tartaná a Bagoly, hanem a hivatalos papírokat is ő intézné.

 

A Büszke Sas azonban, hazatértve világ körüli útjáról mégiscsak úgy érezte, értékelnie kellene Panna munkáját, amelyet a Bölcs Bagoly keze alatt végzett. Az iskolában ez volt az utolsó írással töltött félév, tehát mindenképp hasznosnak tűnt, ha a diák valamiféle összegzést hall fejlődéséről. A Büszke Sas pedig Panna egyetlen írását olvasva kijelentette: Pöttöm kisasszony nincs tisztában a sajtóműfajokkal, ám valamit lát benne, így még mehetne is ez a dolog, csak be kellene íratkozni egy hír-író tanfolyamra.

 

Ezt hallotta tehát Pöttöm Panna, pontosan akkor, amikor már 7 X 90 ezer, azaz 630 ezer kemény munkával megkeresett abszurdisztáni forintot fizetett a nagy hírű egyetemnek (így közvetve a Büszke Sasnak is) azért, hogy megtanítsa őt hírt írni.

 

Aki nem hiszi, járjon utána!   

62 komment

Címkék: vélemény egyetem tanár

Felmérések

2007.12.08. 11:48 :: DorKo

 

Alig pár nap telt el Hiller István örömteli bejelentésétől, miszerint a PIRLS nevezetű szövegértési teszten 45 ország közül az ötödik helyen végeztünk,( lám-lám, nemcsak a gyászos emlékű PISA teszt van, azóta eltelt pár év, és rengeteg reform, nemhiába, a tíz évesek kiválóan teljesítenek, mondom lassan is, hogy mindenki értse: k i v á l ó a n    t e l j e s í t e n e k ) máris jött a hidegzuhany: az imént említett rémes nevű vizsgán hoztuk a formát.

 

Milyet? A szokásost. Nincs változás a magyar diákok PISA-felmérésen elért eredményeiben a három és hat évvel ezelőtti vizsgálathoz képest – jelentette ki Balázsi Ildikó, az Oktatási Hivatal osztályvezetője. És az eredmények magukért beszélnek: 20% a diákokból nem érti az olvasott szöveget, gyakorlatilag funkcionális analfabéta.

 

Hát ez szép, mondhatnánk, nem történt semmi fejlődés. Ugyanakkor, ha más szemszögből vizsgáljuk, nem is romlott. Ez azért jó, nem? Így tálalta ugyanis a legtöbb média.

Ennek örülni kell. Hipp-hipp-hurrá! Hol a pezsgő, Pityu?

 

Ami meglepett viszont, hogy a legelső ilyen felmérés eredményei után óriási médiavisszhang keletkezett, ugyan hová lett a magyar intellektus, mindenki felelőst keresett, a politikusok egymásra mutogattak, a pedagógusok a szülőkre és viszont...aztán a következő felmérés is ugyanazt az eredményt hozta, és a rákövetkező is.

Így ennek most már alig van hírértéke, nem foglalkozunk vele, ennyit tudunk és kész.

Beletörődtünk. Beletörődtünk?

De hiszen ezek a fiatalok mennek érettségi után továbbtanulni, muszájból, a diploma ma már a minimum a munkaerőpiacon. Hogy közben nem érti amit olvas? Nem baj, csak tudja visszamondani, ha kérdezem. Az elég. De hát ilyen alapok után mit várunk a felsőoktatásban?

Hogy saját szavakat használjon, gondolkozzon, neadj’isten, vitatkozzon az előadóval, nos, az teljességgel felesleges. Az csak pluszmunkát jelentene a tanárnak. Azzal foglalkozni kell, amire a leterhelt tanarak nem érnek rá. Plusz órát rászánni a drága időből?

Viszont felfedeztem egy blogot, ahol az oktatáspolitikáról van szó – egy értelmes kezdeményezés, ami talán ( remélem) tényleg beérik.  Örömmel olvastam végig, jó látni, hogy fiatalok felelősen gondolkodnak a jövőről, és mindent (amit tudnak, persze) megtesznek a változásokért, hogy valóban fejlődés legyen az új irány. Kezdésnek itt a dec.11-én induló rendezvény, ahol a külföldi oktatási rendszerek elemzésének tanulságairól lesz kerekasztal beszélgetés.

Talán tudunk belőle tanulni.

 

 

5 komment

Címkék: oktatás vélemény kritika

Morfondír

2007.11.30. 11:31 :: Lesley

 

Tandíjmentességet akar a HÖOK a karácsonyfa alá, vagy legalábbis a saját elképzeléseit megvalósítatná. De érdekli ez egyáltalán a diákokat? Foglalkozik a tanuló fiatalság a saját sorsával? Kiáll a jogaiért? Kiáll az őt ért (vélt vagy valós) sérelmekért?

 

Nem hiszem. Nem nagyon.

De azt sem, hogy ezeket a kérdéseket nekem kellene megválaszolni.

Miért mondom mégis ezt? Összehasonlítok.

A franciákkal például. Egy éve bevezetett a kormányuk egy új törvényt, ami nem tetszett, utcára vonultak, és addig ott is maradtak, amíg vissza nem vonták. Idén ismét csak hallatták hangjukat, elfoglalták az ország egyetemeinek több mint felét.

Vagy nézzük a holland fiatalokat – több órát akarnak az iskolában töltetni velük, és utcára vonultak. Pedig középiskolásokról van szó! És mégis.

Vagy itt van az Oxfordi eset: a diákok egy meghívott előadó ellen emelték fel szavukat, aki holokauszt tagadó nézeteiről vált híressé.

Aztán a görög oktatási reform ellen is kiálltak a diákok, de a tanárok is.

 

Volt idő, amikor a diákság felvállalta a közösség gondját. Amikor kiállt egyik a másikért, mert tudta, hogy egységben az erő, és közös volt a cél: jobbítani a saját sorsukat. ’56-ról beszélek, mi másról.

A mostani „tüntetések” valahogy furcsák voltak, hiányoztak az emberek. A HÖOK meghirdeti, aztán ha van ott háromezer ember, akkor az már óriási siker.

Pedig van a magyar felsőoktatásban nem kevés diák, csak idén nyolcvanezren kerültek be. Összesen majd’ félmillió fiatal felnőtt (egészen pontosan 416.348) koptatja az iskolapadot. És ebből páran mennek tüntetni. Viszont tavaly akár az életét is adta volna pár egyetemista október 23 környékén a változásért, a kormány távozásáért – hol vannak most?

 

Két dologra gondolok: egyetértenek a változásokkal, vagy kicsit sem érdekli őket a saját sorsuk. Az első gondolatot kizárom – senki nem szeret többet fizetni ugyanazért a dologért – így marad a második.

Közöny. Ez jellemzi tényleg a jövő értelmiségét? Saját sorsáért, jövőjéért nem áll ki? Nem is jövő ez, inkább jelen. Vagy...nem érti, miről van szó? Nem tudják, mi történik, milyen változások készülnek, lépnek életbe, nem tájékozódnak?

 

De hát egyetemisták, értelmes emberek!

 

Vagy nem?

 

2 komment

Címkék: vélemény kritika tüntetés höok

HÖK segít?

2007.11.26. 14:23 :: Lesley

Közeleg a vizsgaidő, egyre kevesebb az idő a tanuláson kívüli dolgokra, viszont egyre több a szemet szúró dolog. Negyedévesként - ha minden jól megy - tavasszal már államvizsgázni fogok. "Ha minden jól megy" alatt nem a tanulmányi előmenetelemre gondolok, hanem a vizsgára bocsátás egyik fontos alapkövetelményére: az indexben legyen kitöltve az összes tárgy jegye.

Nos, ez nálunk nem nagyon valósul meg. Levelező évfolyamon most vagyunk 63-an, ám körülbelül ötven embernek vannak elmaradásai az indexben. Nem csak úgy, hogy mondjuk beteg lett a tanár, és ezért nem tudta időben beírni a jegyeket, hanem több tanár több tárgyból sem Neptunba sem indexbe nincs beírva . Persze, tudom, az én dolgom beíratni a tanárral vizsgát követően - ezek rendben is vannak, amiből vizsgázunk, az be is van. Vannak azonban gyakorlati tárgyak, amikor egy-egy megoldandó feladatot kell teljesíteni, és beküldeni levélben. A levelet ajánlva adjuk fel (rutinból), ha véletlenül ímélt is elfogad a tanár, kérünk visszajelzést a levél megérkezéséről/olvasásáról. Ennek ellenére nincsenek jegyek beírva!

A TO feladata lenne ennek ellenőrzése, ám még előző év ellenőrzésénél tartanak..gyakorlatilag, most azt sem tudom, hány kredit hiányzik a záróvizsgához! Felmerültek különböző megoldások, összesítve az indexeket kergetjük a tanárokat, akik közül sokan csak "óraadók", így sokszor csak az intézmény falain kívül, a tanár másik munkahelyén találkozhatunk egy-egy jegy beíráshoz.

A megoldáshoz segítségül hívtam a HÖK elnökét. Érdekes beszélgetés volt, a lényege az, hogy a HÖK nem JOGI személy, így segíteni ez ügyben nem tud. WTF? Nem értettem, ő az én érdekeim képviseli, vagy nem?? De, sőt, dehogynem. Csak segíteni nem tud, mert nincs kompetenciája. Hiszen a Hök benne van a szenátusi bizottságban, tanulmányi bizottságban, miegymás, és ennek ellenére nem?? Vagy milyen érdekemet védik? Naívságom szertefoszlott egy perc alatt. Annyit mondott, keressem az intézmény jogi felelősét, ő talán tud majd utat mutatni, vagy tanácsot adni, hogyan lehetne rákényszeríteni a tanárokat a munkájuk elvégzésére.

Persze, nem tudott. A felelőségre vonás a rektor hatásköre, fegyelmit indítani pedig a TO vezetőjének kötelessége. Na bumm! Az sosem fog megtörténni.

Kergethetem tovább a tanarakat.

És van aki ezért fizet is.

Ha újrakezdhetném, sosem választanám ezt az intézményt.

8 komment

Címkék: kritika tanár hök vjrktf

Zh írás

2007.11.23. 11:50 :: DorKo

Ezek a zárthelyi dolgozatok mindig érdekesek/viccesek/felháborítóak. A kívánt rész aláhúzandó, sztori alant.

Egy ZH-t kellett írnom, marketingból a reklám része lett volna, illetve volt is, csak nem egyszerűen. Levelező hallgatóként nem szívesen időzöm többet a suliban, mint amennyit kell, a járatszámok ritkításáról gondolom mindenki hallott - óránként indul egy busz, és ez nem az ország másik fele, csak Esztergom, ami ötven kilóméterre van a fővárostól.

Szóval, előre bejelentett ZH, készül az ember, meg el is megy órára, ha már készült, megírja, kész, egy tantárgy letudva, a maradékra tud jobban koncentrálni, tiszta haszon. Időpont 14:40, még süt a nap a Bazilika felől szépen be a terembe, tanegység megérkezik 13:20 - kor, beköszön, sziasztok,itt vagyok, ha bármi kérdés lenne, fent leszek az irodában. Ok, köszi. Mindenki lázasan próbálja az utolsó pillanatig memorizálni a pontos szakkifejezéseket, puskát vág, miegymás.

Úgy döntünk páran, beiratjuk az indexbe a kimaradt jegyeket, felkerekedünk, és az irodája elé járulunk, ám ott kopogás után zárt ajtót találunk. Másik helyén sincs, felhívjuk. Nem csörög bent, de nem is veszi fel. Hát, akkor vissza, memorizálni.

Kisvártatva visszahív, mondom neki, jegyeket kellene beírni, merthogy a 16:10 - kor induló buszon már szeretnénk hazafelé haladni. Hát, most nem megy, de majd a ZH alatt/után beirogat. Rendben.

14:50 - re beérkezik (közben kiderült, kiment a városba ebédelni), és azzal kezdi, hogy dolga van. Most éppen nem ér rá, és baromira fontos dolgot kell elintéznie, mindjárt jönnek érte, és majd visszaérve írjuk meg, addig nézzük át a következő részeket, és felsorolja ismét a témaköröket. De ez nem lesz így jó, hát írjuk meg, kezdjük el, haladjunk, messze még az otthon, és holnap is nap van, munka, egyebek - kérleljük. De azt úgy nem lehet. És nem hagyhat csak úgy magunkra, meg különben is a rektor szállásfoglalását intézi.

Mivan?? Azért szívjon 60 ember, mert a tanár óra helyett a rektor szarjait intézi?? És igen, kisvártatva lelépett, minket otthagyva, hogy 15-20 perc, és írjuk. Na, az még belefér talán, ha nem kérdez sokat.

Eltelt a 15, majd a 20 perc is, majd megint, és 16:50 - kor bejön egy helyettesítő tanárral együtt, felír a táblára négy végtelenül egyszerű kérdést, kijelenti, nem szeretne egy oldalnál hosszabb dolgozatot, és kimegy. Kábé 10 perc alatt végzett mindenki, mire negyedóra múlva visszaért a tanár, már a fél évfolyam kifele ment, hiszen vége volt.

És sokkal korábban is vége lehetett volna, ha nem  felfele nyal, leszarva 60 embert, akik így még egy órácskát tölthettek a suliban, várva a buszra.

De komolyan, nem értem én ezt! Mintha nem is venne emberszámba, levelezőn nem kisdiákok vannak, hanem felnőtt emberek, családosok. Miért viselkednek így a tanárok?

Meredith

6 komment

Címkék: kritika tanár zh vjrktf

Visszajelzés az iskolának

2007.11.16. 09:29 :: Lesley

Oktatásszervezők (piaci alapon bizosan) a képzés végén csinálnak egy felmérést - általában kérdőíven - a hallgatók körében, milyen tapasztalatuk volt, mit gondolnak az oktatás milyenségéről, oktatókról, tananyagról. Ez jó dolog, hiszen viszajelzést kapnak a hibákról, kijavítják azt, jobbak lesznek, több ember megy oda tanulni, több pénzt jelent az elégedett ügyfél.

Tavaly óta, az új felsőoktatási törvény is előírja minden intézménynek meg kell tennie ugyanezt.

A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNY MŰKÖDÉSÉNEK ALAPELVEI

21. § (6) A felsőoktatási intézmény minőségfejlesztési programot készít. Az intézményi minőségfejlesztési programban kell meghatározni a felsőoktatási intézmény működésének folyamatát, ennek keretei között a vezetési, tervezési, ellenőrzési, mérési, értékelési, fogyasztóvédelmi feladatok végrehajtását. Az intézményi minőségfejlesztési programban kell szabályozni az oktatói munka hallgatói véleményezésének rendjét.

Végignézve pár egyetem  és főiskola honlapját, a következőkről találtam

A Corvinus Egyetemen ezt teljesen komolyan gondolják, külön szervezet foglalkozik ezzel  2004. április 5 óta. A nyitólapon van egy teszt gólyáknak, belépés jelszóval, ígérik rövid, és hogy ősszel látható az eredmény. Ahhoz képest, hogy milyen régóta megvan, eredményeket nem találunk. Bár az is lehet, hogy menet közben közölték.

 

A BME - nél teljesen más a helyzet (miért is lenne mindenhol ugyanaz?), itt a fura hangzású  Stratégiai Igazgatóság néven fut a minőséget felügyelő rész, nem is hiába: az idén először kiosztott díjat meg is nyerték. A minőség elkötelezett egyeteme Kódexet adott ki, amely komplexen összefoglalja, mitől lesz minőségi az oktatás. Arra vontakozó adatot azonban itt sem leltem, hogy a 225 éves egyetem a hallgatókat is bevonná a véleményezésbe.

 

A Debreceni Egyetemen 2000- ben hozták létre a szabályzatot az oktatók értékeléséről, hét oldalon keresztül taglalja a hallgatók bevonásáról, az értékelés miértjéről és hogyanjáról.

Az oktatói munka hallgatói véleményezése a hallgatói jogviszonyból eredő alanyi jog, melyet a hallgató az egyetemi és a kari szabályzat keretei között gyakorolhat. A hallgatót véleménynyilvánításáért, illetőleg annak elmaradásáért hátrány nem érheti.

Az értékelés hivatali titkot képez, viszont legalább három évig megőrzik. Itt úgy tűnik, tényleg nagy hangsúlyt fektetnek a visszajelzésekre - legalábbis remek szabályzat van rá.

Azért kíváncsi lennék egy-két véleményre, hogy is zajlik a felmérés, értékelés....

 
 
 
Jöjjön hát az ELTE, és nézzük, milyen minőségpolitikája van! Hallgatók nem csak papíron ,de elektronikusan is véleményezhetik az oktatókat, munkájukat, évente egyszer biztosan. Az első kérdőívet itt is gólyaként kapják, és évente össze is hasonlítják, de csak a hallgatók által felvett kurzusokat értékelhetik.
 
A debreceni egyetemmel szemben itt csak az aktuális törvényt említik ezirányú kötelezettségéről, viszont itt a hallgatók - az oktató írásbeli beleegyezésével - megnézhetik a társaik anonim állásfoglalását is.
Kezdésnek ennyi, folytatása következik.
Most látom, hogy a Webisztánon az angol diákok online visszajelzést adnak a tanárokról - bár mintha a középsuliról lenne szó. . .

 

5 komment

Címkék: oktatás vélemény kritika iskola minőség diák

Sztrájk miatt halasztás

2007.11.15. 12:51 :: Lesley

Nézelődtem, milyen hírek vannak még az oktatás és a sztrájk kapcsán, ezt leltem.

A konferencia programja megtekinthető, érdekesnek igérkezik. Nem hiszem azonban, hogy a mindennapokban lényeges és főleg gyors változásokat hozna, ismerve az oktatók betokosodott hozzáállását a dolgokhoz, de legalább beszélnek (ismét) róla.

A magyar felsőoktatás új utakon

Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Országos Felsőoktatási Információs Központja (OFIK), a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) és a Magyar Rektori Konferencia (MRK) konferenciát rendez a fenti címmel.

A konferencia helye és ideje

  • helye: Kempelen Farkas Hallgatói Információs Központ (HIK), 1088 Budapest, Múzeum utca 17.,
  • ideje: 2007. november 21., szerda

 

Viszont a munkabeszüntetés miatt ők már most gondoltak a résztvevőkre:

A tervezett és a meghirdetett sztrájkok miatt az Educatio Kht. felsővezetése és a konferencia szervezői indokoltnak látják a konferencia egy héttel történő elhalasztását.
Megértésüket köszönve bízunk abban, hogy az új időpont megfelel Önöknek.

Új időpont: 2007. november 28., szerda
A konferencia regisztrációja 2007. november 23-án zárul.

Szóval lehet ezt így is csinálni, ésszerűen, normálisan, odafigyelve a többiekre. Vajon lesz-e tanítási szünet is aznap? Feltettem kérdésként a minisztériumnak, ha jön válasz, közlöm.

1 komment

Címkék: oktatás tüntetés sztrájk

Szolidaritási sztrájk és a pedagógus

2007.11.14. 18:17 :: DorKo

Egy újabb levél érkezett a tanári jóindulat hiányáról. A sztrájkhoz csatlakoznak a pedagógusok is, hiszen szolidaritási a munkabeszüntetés, csak a diákokkal nem. . .
Jelenleg az egyik budapesten található turisztikai és gazdasági főiskola gazdasági szakára járok, ahol kötelező tantérgyként tanuljuk a jogot. Már a szemeszter kezdetekor tudtuk, hogy az első zh. XI.21.-én lesz. Igaz akkor még nem tudtuk,hogy pont ugyan ezen a napon a tömegközlekedés nagy része sztrájkolni fog - többek között a vasút is. Ezt fel is vetettük az órán,hogy nem lehetne-e a zh-t átteni egy másik időpontra, mert sokan vonattal járnak be nap mint nap a suliba. De ez a tanárt igazából teljesen hidegen hagyta. Annyit mondott, hogy ez rajta kivül álló dolog, amiről  a ő nem tehet. Így azt közölte, hogy az évfolyam zh-t akkor is meg kell írni 11.21- én és mindenki oldja meg a bejutást ahogy tudja, hisz ez már a mi problémánk. Kértük, hogy ha nem is egy héttel halasztjuk el, hanem csak pár órával, vagy legalább a következő napra tegyük át. . .
 
De a Tanár azt felelte,hogy nem jön be máskor, mert dolga van. Ennyit az együttérzésről, illetve arről, hogy ha már fizetnünk is kell a tandijat, akkor az ember ennél picit többet várna......
 
Ezek után megkérdeztem a Hök-ön, hogy ezt a tanár megteheti-e, és azt válaszolták: igen. Ahogy a munkahelyre is az én felelőségem ,hogy bejussak, úgy a suliba is az én dolgom megoldani a bejutást. Szép?
 
Üdv : közGÁZ

30 komment

Címkék: tanár zh fősuli hff

Tüntetés az oktatási reform ellen - UPDATE

2007.11.13. 23:01 :: DorKo

No, nem itt, hiszen már lezajlottak a fáklyás felvonulások, volt egy kisérlet a minisztérium körbezárására is, de azt a pár bátor jelentkezőt a rend derék őrei jobb belátásra bírták, így az elmaradt.

Nem így az igazi forradalmak hazájában, Franciahonban! Ott a diákok már többször is bizonyították, ha kell, kiállnak a jogaikért, vélt vagy valós sérelmeikért, és nem riadnak vissza semmitől...emlékszünk a '68 - as diáklázadásra? Bevonult a történelembe, az akkori diákvezetők mára tisztesen őszülő politikusok, vagy egyéb elöljárók.

Most sincs ez másként. Az új miniszterelnök bejelentése nyomán az egyetemisták sztrájkba kezdtek, és az ország 85 egyeteméből 40 épületet elfoglaltak; igaz, a minisztérium csak tízet ismert el. A legdurvább incidens a Sorbonne-nál történt, ott a 150 diák (!!!) sztrájkot hirdetett, mire a rektor kihívta a rendőröket, akik feloszlatták a tüntetést, gumibottal verve szét az ellenszegülő diákokat.

Közben persze a többi diák is csatlakozott, többen a sztrájkolók ellen. A tiltakozást az augusztusban elfogadott új törvény váltotta ki, amely - a diákok szerint - az oktatást differenciálja, a gazdagabb, tehetősebb kiváltságává tenné, kevesebb állami támogatással, és magáncégek bevonásával, (valami hasonlót akar a mi HillerPityunk is, nem?) , viszont nem támogatja a hátrányos helyzetű, szegény hallgatókat.

Nos, úgy tűnik, lesz ennek még folytatása, és a diákok tudnak nyomást gyakorolni, ha kell – ékes példa ez a két évvel ezelőtti kvázi lázadás, amikor is a fiatalok munkavállalásáról szóló törvényt a tiltakozások nyomán visszavonta a kormány. Kérdés, Nicolas Sarkozy ismert keménységére mikor tudnak hatni, ha egyáltalán.

Bezzeg nálunk! A diákok érdekeit „védő” HÖOK a felmérések szerint inkább csak a saját, személyes boldogulását tartja szem előtt több vezető, szinte mindenkinek van sztorija a mutyizásról, a korrupcióról, a pénzek egymás közti kiutalásáról, helyi szinten.

Azt sem tartom kizártnak, hogy titokban a HÖOK meg is egyezett a miniszterrel.

Valamit kaptak érte, persze. Hogy mit, majd kiderül.

Szerinted ?

update:  a kommentek közt található Manó bejegyzése, aki a helyszínről számolt be, mi is történik valójában

4 komment

Címkék: oktatás vélemény tüntetés höok

Pécsen gondok vannak

2007.11.13. 16:52 :: DorKo

Pécsen mindig akad valami, amivel bekerül a hírekbe, az embereket foglalkoztatja - lehet, hogy direkt csinálják? Elindult a verseny, az a felsőoktatási intézmény kap több támogatást, ahová sokan jelentkeznek, és ehhez hírét kell kelteni az intézménynek. Na de ilyen módon?

Itt volt a tegnapi Homár cikk, ma meg itt a bejelentés, hogy nem megfelelően kaptak pénzt a nebulók:

Hibásan utaltak ösztöndíjat a PTE több száz hallgatójának

 

Hibásan utaltak ösztöndíjat a Pécsi Tudományegyetem mintegy 260 hallgatójának a közelmúltban, az intézmény vezetése vizsgálatot indított az ügyben - közölte a PTE sajtószóvivője az MTI-vel kedden. A probléma elsősorban a bölcsészettudományi kar hallgatóit érinti, akik közül sokan a megállapítottnál több vagy kevesebb pénzt kaptak az októberi bérszámfejtést követően - mondta el Győrffy Zoltán. Hozzátette: néhányan azonnal jelezték, hogy a szokásosnál magasabb ösztöndíj van a számlájukon, ők rövid időn belül visszautalták a többletet, de vannak, akiknek a napokban akár több tízezer forintot kell visszafizetniük.

A sajtószóvivő kitért rá, hogy az érintetteket a kar dékánjának aláírásával ellátott, de az egyetem vezetésével nem egyeztetett tartalmú levelekben szólították fel a tartozás rendezésére.

Miután a hallgatói önkormányzat kifogásolta e küldemények hangnemét, a PTE vezetése elhibázottnak nevezte a dékáni levelet, és sajnálkozását fejezte ki a történtek miatt.

Győrffy Zoltán közölte: vizsgálat indult a rossz utalások okainak kiderítésére, így egyelőre nem tudni, hogy a számítógépes rendszer hibásodott meg, vagy emberi mulasztás történt.

MTI

A pécsi diákokkak régebben is volt gond, nem csak a Homár féle megjelenés (érdemes elolvasni a kommenteket), de a tanulással kapcsolatban is érdekes a hozzáállásuk. Na, amikor ilyeneket olvasok, akkor merül fel bennem kérdésként, kell-e mindenkinek feltétlenül diploma.

De az intézmény is megéri a pénzét.

Szólj hozzá!

Címkék: kritika pécs egyetem

Bölcsész leszek?

2007.11.08. 13:01 :: Lesley

Szaporodnak a bejegyzések, talán a közelgő vizsgaidőszak miatt lehet. Jó lenne tudni, melyik suliról van itt szó, hogy okulhasson a következő nemzedék. Talán legközelebb.

 

Jelenleg végzős - negyedéves - hallgató vagyok egy gazdasági profilú főiskolán. Három és fél éve közgazdaságtannal, pénzüggyel, számvitellel, és egyéb finomságokkal foglalkozom. Most, a hetedig félévtől már a szakosodás is megtörtént, én pénzügyet választottam. Gondolhatjátok mennyire elképedtem, amikor a kötelezően felveendő tárgyak között megláttam a "Társadalom és művészet", illetve a "Posztmodern társadalom és kultúra" kurzusokat! Hozzá kell tennem, eddig (szerencsére) tanterv szerint tudtam haladni, tehát nem valami elsős, másodikos mulasztásról van szó. Egyszerűen most szúrták be ezeket a "remek” tárgyakat… Nevetséges… Én kedvelem a társadalommal, művészettel stb. kapcsolatos irodalmat, de azért tettem le a voksot a gazdasági felsőoktatás mellett, mert ez érdekel, és majd ebből akarok megélni. Ha a művészetről, filozófiáról, a szépség - jóság - igazság hármasáról és hasonlókról akarnék többet megtudni, akkor elmentem volna bölcsésznek…

Üdv: Rinok

4 komment

Címkék: oktatás vélemény kritika

Protokoll, tisztelet

2007.11.08. 09:01 :: Lesley

A következő pár sorban a felsőoktatásban, azon belül felnőttoktatásban három igen fontos fogalomról szeretnék írni, amely azt hiszem mindannyiunk életét legalább egyszer megkeserített, de nem feltétlenül azért, mert mi nem voltunk tisztában azok jelentésével. Egy apró, bár nagyon bosszantó történeten keresztül fejteném ki a határidő, a kötelesség és a tisztelet általam tapasztalt rosszul vagy inkább egyoldalúan kezelt jelentéséről.
 
2006 októberében az órarendemben szerepelt egy protokoll című tantárgy. Egy férfi óraadónak kellett volna megjelennie, azonban a Tanár Úr nem tudott ennek a kötelességének eleget tenni és megkérte a gyakorlati terepkoordinátorunkat, hogy közölje velünk mennyire sajnálja a dolgot, de közbe jött valami. Ez eddig nem is lett volna meglepő hiszen nem az első  eset. A hölgy nagy vonalakban elmondta a Tanár Úr által kiadott feladatot, bár pontosabb instrukciókkal nem tudott szolgálni, hiszen nem az ő tantárgya. Eljött a vizsgaidőszak, én elkészítettem a feladatot, majd elküldtem a megadott e-mail címre.
   
Vége a félévnek, de jegy nem került be az indexekbe. Vége lett a tavaszi félévnek is de jegyek úgyszintén sehol. Vége a nyárnak és a helyzet változatlan. Érdeklődésünkre mindig valami aktuális kifogás érkezett, például nem tudja használni a Neptunt a tanár úr, stb.
 
2007 őszi félév is kezdetét vette és próbáltunk érdeklődni a kedves és segítőkész hölgynél, hogy ugyan mit lehet tudni a tantárgy lezárásáról. Közölte, hogy megpróbálja elérni az óraadót és mindent megtesz a dolog érdekében. A jegyek nagyjából be is kerültek, de az én indexem idevágó rovata még mindig üres volt. A terepkoordinátortól kaptunk egy üzenetet, miszerint ha valakinek nincs osztályzata, az a hallgató vagy nem küldött feladatot tehát nem teljesítette a kötelességét, vagy nem tartotta a Határidőt, hiszen a tantárgy zárásának annak betartása is feltétele volt, vegyük fel újra a tárgyat.
 
Mindezt majd 1 ÉV múlva. HIHETETLEN. Azért szívesen megkérdeztem volna, hogy szerinte mi is volt a pontos határidő, hiszen nem ő vázolta a feladatot sem. Itt jegyezném meg, hogy végzősök vagyunk, levelező tagozaton, mind felnőtt emberek, ami azt jelenti, hogy ebben az évben nagyon nincs idő 2 szakdolgozat, ezer más feladat és rengeteg tételsor mellett ilyenekkel szórakozni, arról nem is beszélve, hogy amikor a tanár úr ezt írta a tantárgy felvételi időszak már lejárt.
 
Tehát előfordulhat, hogy egy ilyen nevetséges „ hiba” miatt csúszhat félévet a diplomám. Felháborítónak találom, hogy egy óraadónak, aki már nem is tanít az említett főiskolán, van bátorsága ilyen mondatokkal dobálóznia. Tudja egyáltalán miről beszél? Milyen határidő? Ezek után teljesen normális hangnemben írtam egy e-mailt, melyben közöltem hogy én beadtam a feladatot, de a biztonság kedvéért csatolom újra és küldöm a múlt évben küldött visszajelzést is, amely igazolja, hogy olvasta a kidolgozott feladatot. Válasz nem jött napokig. Azt hiszem nem kell ecsetelnem mennyire bosszantott és felháborított az, hogy ennyire egyoldalúan kezelnek dolgokat és hogy egyáltalán ilyen előfordulhat. Majd egy hét elteltével újabb e-mailt küldtem picit kiélezettebb hangvételben, melynek lényege az volt, hogy tiszteljen meg legalább egy válasszal és gondolja át mi múlhat ezen. Természetesen másnap megjött a válasz, hogy tiszteljem meg (vajon érti amit mond???) azzal, hogy érdeklődöm és  ezek után elégségessel zárta a félévemet . Ehhez nem fűznék kommentárt, hiszen nem tudhatom, hogy sikerült a dolgozatom, mert az elméleti oktatást nem kaptam meg hozzá. DE..
 
Azt az abszurd, minősíthetetlen és gusztustalan hozzáállást, amit ez az óraadó tanúsított nyugodtan véleményezhetem. Aki így végzi a munkáját, nem is értem miért megy el tanárnak. Nem jön be órát tartani, tehát elmulasztotta a kötelességét, nem ad jegyet adott félévben , tehát nem tartotta határidőt, nem válaszol, tehát semmi tisztelet nincs benne egy hallgatóval szemben, de neki van mersze a jogtalanul felvett fizetése után és a számtalan kifogás és hazugság után mindhárom szóval érvelni. Azt hiszem egy oktató részéről a minimum az lenne , ha ennek a három fogalomnak a jelentésével tisztában lenne és nemcsak elvárna, hanem teljesítene is.
 
Végszóként nem akarok általánosítani, de ahol felnőtt emberek a maguk napi gondjaik mellett képesek beülni az iskolapadba, ott nem szabadna ezeknek a fatális hibáknak előfordulnia. Sajnos egyre inkább ez az elfogadott, nem tesznek ellene semmit, a tanárok sérthetetlenek, semmiféle szankció nem alkalmazható velük szemben és nem látják be , hogy itt már nem felnőtt a „kisiskolást” bünteti, hanem felnőtt a felnőttel egyenrangú és ehhez megfelelően járjon el.
 
Üdv: Á.
Ehhez nem is tudok mit hozzáfűzni...

4 komment

Címkék: oktatás kritika minőség tanár

Diákigazolvány satöbbi

2007.10.30. 19:41 :: Lesley

Alig egy nap telt el, máris itt a folytatás. Igaziból két hét múlt el, viszont még mindig nem világos, mivel is tudja bizonyítani makulátlanságát ebben a történetben.

Tisztelt Hölgyem!

Érdeklődtem az igénylése után és a héten kap gyártási engedélyt. Elnézését kérjük az újabb csúszásért, ezért írtam 2 hete, előre láthatóan 2-3 hét a postázásig.
Az ingyenes ideiglenes diákigazolvánnyal kapcsolatban a 17/2005. (II.8.)korm. rendelet a diákigazolványról, így rendelkezik. 23§ 4) Ha a diákigazolvány a 15. §-ban meghatározott határidőkön belül az adatkezelőnek vagy az adatfeldolgozónak felróható okból nem érkezik meg a kiadó intézményhez, a tanuló, illetve hallgató részére díjmentesen kell ideiglenes diákigazolványt biztosítani, és annak érvényességét az állandó diákigazolvány megérkezéséig új személyi lap kiadásával meghosszabbítani. Az így kiadott ideiglenes műanyag kártyák és személyi lapok helyett a határidő túllépéséért az e rendeletben foglaltak alapján felelős szervezet saját költségén gondoskodik azonos mennyiségű ideiglenes műanyag kártya és személyi lap postai úton történő elküldéséről a kiadó intézménybe, a kiadó intézmény által írt, a követelést hitelt érdemlően igazoló jegyzőkönyv átvételétől számított 60 napon belül.
Mint korábbi levélváltásunk során írtam, az igénylés feldolgozása elakadt, tehát nem az Ön hibájából nem készült el időbne.

Üdvözlettel
T.O.
Diákigazolvány Ügyfélszolgálat


kis csúsztatással kezd majd határozattal takarózik, és én szaladgáljak utána,járjam végig a sort és harcoljam ki, hogy a téós néni vegyen fel jegyzőkönyvet. mer ha nem teszi meg, hogy felveszi, akkor gondolom majd kamatozik szépen az 500 forintos csekkem.hát kapják be má'bocsánat

Subculture ( http://subculture.blog.hu )

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény kritika diák diákigazolvány

Diákigazolvány késés

2007.10.29. 17:36 :: Lesley

Subculture -nak gondja nem az iskolával, hanem a Diákigazolvány Kht.-val akadt.
Sajnos, nekem is van történetem, ami említést érdemel. Volt egy kis 
gondom a diákigazolvány-igényléssel, az alábbi levelezésből minden kiderül.


Tisztelt Hölgyem/ Uram!

Februárban a jelentkezési lapommal együtt igényeltem diákigazolványt,
erről véletlenül fénymásolatom is van, úgyhogy igazolni tudom.Majd a
nyár folyamán nem emlékszem pontosan mikor küldtek nekem egy levelet,
hogy talán elfelejthettem igényelni, ezt most megtehetem.Bár februárban
már igényeltem, azért a biztonság kedvéért igényeltem még egyszer, be is
fizettem, azonban most azon kevesek közé tartozom, akik nem kapták meg.
Azt tanácsolták a tanulmányi osztályon, hogy keressem fel Önöket ezen az
e-mail címen.
Kérem, minél hamarabb válaszoljanak, hogy mi a teendő, regisztrálták -e
egyáltalán a kérelmemet, olvastam,hogy egy időre néhány tanuló adatai
eltűntek(
http://index.hu/politika/belfold/diakig5642/ ) a rendszerből,
most már gyanítom, ezek között voltam

Köszönettel:

R.K

 

 


Tisztelt R.K!

Az igénylését regisztráltuk és a hírrel szemben az adatok nem vesztek el
adatbázisunkból, bár az ön igénylése valóban elakadt a feldolgozás
során. A befizetés beérkezett, a kép és aláírás is rendben van. A
feldolgozási folyamat folytatódik és rövidesen gyártásra kerül az
igazolványa. A fennakadásért szíves elnézését kérjük, a késlekedés miatt
(mivel ez a önhibáján kívül történt), a tanulmányi osztályon igényelhet
ingyenes ideiglenes diákigazolványt.

Üdvözlettel
XY
Diákigazolvány Ügyfélszolgálat

 

 

 


Kedves XY!

Az utolsó pillanatra hagyva, hátha nem kell ideiglenes igazolványt
igényelnem, ma betértem a tanulmányi osztályra a FEBRUÁRBAN igényelt
diákigazolványomért, amely elvileg júliusban került gyártásra, azonban
sajnos máig nem érkezett meg. Ön azt állította, ingyenesen kapok majd
ideigleneset, mivel nem az én hibámból történt. Gyanítottam, hogy ez nem
fog menni, mivel hogyan is tudnám igazolni az iskola felé, hogy ingyenes
igazolványra vagyok jogosult,és még ha el is hiszik, ami megtörtént
szerencsére, ha én nem is fizetem ki, valakinek ki kell, a Tanulmányi
Osztályon ülő hölggyel meg azért mégsem kellene kifizettetni. Tehát arra
volnék kíváncsi, mi a teendő most, hogy megkaptam a csekket. Hogyan
kívánják ezt Önök megtéríteni nekem,(arról nem is beszélve, hogy az
igazolványkép sem volt ingyen, amire mellesleg az ideiglenes
diákigazolványon kívül nincs szükségem de ez csak egy kellemetlen
mellékhatás.)
Talán nem neheztel hangnememért, mivel jogos a felháborodásom.

köszönettel: R. K.

 



Válasz egyelőre nem érkezett, ha fog majd leküldöm.

üdv

Subculture
( http://subculture.blog.hu )

1 komment

Címkék: egyetem to diákigazolvány

A tanári jóindulatról

2007.10.21. 20:59 :: Lesley

Mindennapi történések, bárkivel megesik, mégis helye van itt.

 

Mikor felvettem a fizikát, mint kötelező tárgyat, az oktató az első előadáson dúlt-fúlt, majd fennhangon kijelentette, hogy a fizika itt mindig is két féléves volt, ám abban az évben a felsővezetők úgy döntöttek, egy félév elég lesz rá, ám ő bebizonyítja, hogy tévednek. Megtette, hatásosan, az évfolyam szintjén. A következő tanévre megbékélt a helyzettel, ugyanis a második tárgyfelvételen csont nélküli ötös vizsgával mentem át, míg az első évben mindhárom vizsgaalkalmamat bukással zártam. Nem hiszem, hogy a fizikához való hozzáállásom változott volna drasztikusan...

 

Ugyanilyen kedves mozzanat egyik volt tanárom megjegyzése zh eredmények kiadása után:

- Tudom, hogy ez van a jegyzetben, de akkor sem fogadom el..!

Mikor a döbbent hallgató szóvá merte tenni a megjegyzést, az oktató tárgyilagosan kijelentette, hogy ő nem haragszik személy szerint a hallgatóra, hanem az egész évfolyamra.

 

Szélsőséges példák, de vannak ilyenek.

 

Pedig nem szükségszerű, hogy legyenek.

Üdv: Gallier Troep

2 komment

Címkék: oktatás kritika tanár fősuli

"Engedékeny" igazgató

2007.10.21. 20:49 :: Lesley

Gallier Troep rögtön két történetetet küldött, sajnos az iskolát nem nevezte meg. Sebaj, talán majd a hozzászólásban.
Az első történet a képzések gyakori változtatásával kapcsolatos.
 

Mikor kezdtem a főiskolán, az intézetben akkor vezették be a kreditrendszert. A felsőbb évfolyamok fújoltak is rendesen, mert ők még kibukhattak egy-egy sikertelen vizsga után, míg mi csúsztathattunk akár évekig is egy-egy tárgyat. Komolyan vettük a tanulást így is, de tény, hogy nem lebegett felettünk az a szigorúság, hogy már pedig ezen a vizsgán át kell menni. Aztán jött egy másik rendszer, aztán ismét másik, és megtapasztaltuk, hogy a változások nem mindig jók.

 

Szólj hozzá!

Címkék: kritika tanulás tanár fősuli