Firkálj


Leírás

Átvert a TO? Nem maradt tantárgy? Pikkel rád a tanár? Nem indult szakirány? Átvernek a tandíjjal? Nem képvisel a HÖK? Felháborít a szinvonaltalan képzés? Megbántad az egészet ?!? Mindenkinek van története a visszásságokról, jó és rossz tapasztalatról, élményekről. "Felsül" az oktatás, régóta - beszéljünk róla, milyen is igazán. Fosuli@index.hu

Szavazás

Utolsó kommentek

  • sorstárs: "A gólyatábor-befizetések elsikkasztását, meg nem is értem. Milyen már, hogy saját számlára utalta... (2010.08.09. 14:45) HÖK segít?
  • testlife: @rexter: Alaposan átgondolt, értelmes, egyedi gondolkodásra valló tanács volt. Köszönjük. (2009.08.29. 12:16) (ki)Nyíregyháza
  • rexter: bazeg ember menj el dolgozni, mint anyadek penzen meg az allam penzen segilyekbol lakjal egy szaro... (2009.01.13. 12:40) (ki)Nyíregyháza
  • sedthh: nyíííregyi főiskolaaaa nanana nanaaaa (2008.11.22. 19:22) (ki)Nyíregyháza
  • P.E.: Azért az nagyon tetszik, hogy milyen szép bölcs gondolatokkal érvelnek a tandíj mellett az előző r... (2008.11.21. 22:50) Szívnak a végzősök?
  • P.E.: Két dolgot fűznék a cikkhez és az eddigi hozzászólásokhoz hozzá: - Azért nem kérnék pénzt, ha val... (2008.11.21. 22:44) Szívnak a végzősök?
  • drhlaszlo: Folytatást kérünk! Netán ráuntál, kedves Káposztakukac? (2008.11.10. 16:30) (ki)Nyíregyháza
  • d: te pedig, kedves barátom, hiába vagy diplomás, mégis egy rasszista szar vagy, és úgy tűnik frusztr... (2008.10.30. 12:04) Szívnak a végzősök?
  • KLO: Az ilyen hozzáállás: "Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét," mindent megmagyaráz... Ne... (2008.08.15. 21:43) Szívnak a végzősök?
  • Tombolda: juj. főiskola nyíregyen... necces. (2008.07.26. 21:44) (ki)Nyíregyháza
  • Utolsó 20

Címkék

becsöngetés (1) buli (1) debrecen (1) diák (3) diákigazolvány (2) diploma (1) egyetem (8) fősuli (9) hff (1) hök (1) höok (4) iskola (4) kollégium (2) kritika (20) minőség (4) oktatás (13) pécs (1) suli (1) szent istván (1) szigorlat (1) sztrájk (1) tanár (10) tandíj (5) tanulás (5) to (4) tüntetés (4) vélemény (15) vizsga (2) vjrktf (5) zh (2)

Olvass még

    Nincs megjeleníthető elem.

Pokol?

2008.01.05. 01:35 :: Lesley

Van úgy, hogy a tanár használja a netet. Olyan is, hogy felfedezi a róla írt kritikát. Lehet ilyet? Kell-e véleményezni a tanárt, és ezért a tanár visszavághat? És mi van akkor, ha ez a tanár országszerte elismert?

 

Egy olyan kurzus oktatójáról van szó, amelyik kurzust első évben kell tanulni. Nagyon nehezen, helyenként egyáltalán nem érthető az óra, és a tankönyvről ugyanez mondható csak el. Az oktató érthetetlenül hadarja el az anyagot. Emiatt a diákok számos irónikus szövegszerű és videó-tartalmat jelentettek meg az interneten. Ez kicsit rosszul esett az oktatónak, szóvá tette a vizsga időszak közepén, és emiatt a diákok letérdeltek.

Ez itt egy hallgató levele arról, hogy nagyon szégyenli magát amiért azt írta a Tanár Úrról, hogy ex-torgyánfőtanácsadó, és hogy fotókat jelentetett meg a blogján arról, hogy csókolgatja a Tanár Úr könyvét. Emiatt a Tanár Úr kérdőre vonta, a hallgató meg bocsánatáért esedezik.

"XY vagyok, engem hívott ma félre a vizsga után Pokol Béla. Nem tudom szó szerint idézni, hogy miket mondott, a lényeg, hogy felrótta nekem, amiért "gyalázom" internetes "fórumokon" és nem érti miért csinálom, mert ő egyetemistaként ilyent nem művelt a tanáraival. Kértem, hogy idézzen, hogy hol és mit olvasott ami az én szignóm alatt fut őróla, de csak mosolygott, abból meg ugye sok minden nem derül ki. Aztán kiderült -itthon-, hogy minden bizonnyal a blogomban - amit nem tudom hogy az istenbe talált meg- vannak őróla megjegyzések. Egyrészt tőlem is: idézek a könyvéből, valamint "ex-torgyánfőtanácsadónak" titulálom, meg a kommentek között ironikusan említem az óráját, plusz mások kommentjei között olyan van, hogy "Utálom Pokol Bélát!", de ez már nem az én nevem alatt. Na meg van két kép, amelyeken az ő könyvével vagyok lefotózva, az egyiken azt puszilgatom... (olyant hallottam ...-tól, de lehet félreértettem, hogy ez valami youtube-os pokolmix-re is felkerült, erről én nem tudok)

Ezekután írtam neki egy levelet:
Tisztelt Tanár Úr!

Bevallom őszintén megrendítettek és megviseltek szavai, mikor ma délelőtt a vizsga után félrevont.
Hazaérve egyből felmentem az internetre és utánanéztem, hogy mely fórumokon "gyaláztam" Tanár Urat.
Valóban szóbe került Ön, és tantárgya, de az én nevemhez kapcsolódva csak egy helyen, a saját blogomon:
http://xyzi.spaces.live.com/
Belátom, valóban hangzottak el kommentárok, amelyek sérthetik önérzetét, személyiségét, de a kommentek nem tőlem származnak (pl.: "Utálom Pokol Bélát!"), bár kétségtelenül az az én felelősségem, hogy nem töröltem őket. Továbbá van itt két kép, amelyen az ön könyvével szerepelek. Csak azzal tudom takargatni magam, hogy "Juventus ventus - Fiatal bolondság". De az, hogy idézeteket vágtam be, illetve Önt mint "ex-torgyánfőtanácsadó" tituláltam, azért vállalom a felelősséget, mivel ezek az igazsághoz tartoznak, bár a politikai előélete és munkássága (amelyről rossz szót nem ejtettem) már a múlt része.
Az eddigi tanulmányaim során nem találkoztam az Önéhez hasonló könyvvel, fogalmazási stílussal, és gyerekes oldalam nem tudta visszafogni magát személyes hangvételű blogom keretein belül. Amit az ember nem ért (itt egyes mondatok a tankönyvből), attól megijed és védekezési mechanizmusként olykor élcelődik rajta, így leplezve értetlenségét - legalábbis én ezt tettem.
Ami történt, arra nincs se nekem, se a kommentálóknak mentsége.
Tanár Úr személyével nincsen problémám, hiszen nekem semmilyen konfliktusom Önnel eddig nem volt, rosszat Ön nekem nem tett. Ezért is szégyellem magam utólagosan a történtek miatt, noha korrigálni már aligha tudom. Amit tenni tudok, hogy ezeket a blogbejegyzéseket törlöm a rendszerből.

Az incidens következményeit vállalom
és őszintén kérem bocsánatát.

Tisztelettel:
X.Y.

Még egy megjegyzést kérem engedjen meg:

ha bármely más megjegyzés, pejoratív jelző, gyalázkodás az én nevem alatt bárhol máshol megjelent - az nem engem terhel. Ezt teljes bizonyossággal kijelenthetem.
Sem a kurzusmaileken, sem egyéb politológus és más fórumokon  nem szoktam írni, így Tanár Úrról sem. Ha mégis az én nevem alatt szerepel, akkor azt más csinálta - nem tudom ki.


Ennyi a levél.
Azt mondta még nekem ott, hogy ennek a szitunak nem lesznek következményei, igyekezni fog félretenni a sértettségét és ő már túlvan a dolgon... Nem tudom ennek mekkora az igazságmagva. Szerettem volna ott vele tisztázni a dolgot, de nem engedte, azt mondta hagyjuk az egészet, csak megemlíti.
Tudjátok, szörnyen sajnálom az egészet és őszintén remélem nem hoztam ezzel kellemetlen helyzetbe a csoportot - amire nem is tett utalást se, csak rólam volt szó. Szóval ha valakit elő is vesz, az én leszek. Igazság szerint ennél a levélnél többet tenni nem nagyon tudok. Visszajelzést még nem kaptam. "

22 komment

Címkék: oktatás kritika tanár

A bejegyzés trackback címe:

https://felsulooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr21285296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kismandi 2008.01.05. 02:34:36

bameg ez de undorító.. tanár úr egy f@szkalap, de most inkább a vizsgaidőszak közepén még sem annyira.. szánom bánom... tejóég..

levlista 2008.01.05. 11:31:02

megkérdezhetem, hogy került ki ez a levél egy zárt levlistáról?? Lehetőleg majd ott add meg a választ( jó reklám lesz a blognak:D)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.01.05. 12:14:14

Sajnos, névtelen levélként érkezett a mélboxomba, és fogalmam sem volt arról, hogy ez egy zárt levlistán jelent meg eredetileg..viszont ha van még hasonló sztoritok, várom szeretettel! :)

kbalint 2008.01.05. 12:48:50

Ejj, ha most politológus lennék, szégyellném magam, egy ilyen benyaló meghunnyászkodó szánalmas levél (tartalma valóban az, ami az 1. kommentben van) azt a látszatot kelti, hogy minden politlógus béna csirke.

millencolin · http://www.politologusok.hu 2008.01.05. 13:32:09

Remélem nem gond, hogy a politológusok a legnagyobb istencsászárok;] Lesley: az itt megadott emailcímemer igazán elküldhetnéd, hogy milyen emailcímről érkezett a névtelen levél. Köszi!

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.01.05. 14:00:26

Sajnos, anonim módon küldte a mélt, így pl.
anonymouse.org/anonemail.html
Bárki lehetett - de miért akarja mindenki kideríteni, ki jutatta el hozzám a sztorit? Karóba húzás vagy felmagasztalás a cél?

SamLee · http://www.politologusok.hu 2008.01.05. 14:12:47

Annak az oka, hogy szeretnénk a névtelen mailező kilétét felfedni, annyi, hogy egy egész évfolyam presztízsét, valamint ezek után úgy látom, egy amúgy szakmailag kifogásolhatatlan tanárunk presztízsét teszi tönkre, mert egy netes blogon olvasva teljesen más vélemény alakul ki a történetről, mint ahogy az valójában van. Ahogy itt így, ebben a formában megjelent, objektív tájékoztatásra alkalmatlan a post, ennek következményében a becsületsértés ismét fennáll. Emellett, hangsúlyozom, a levél egy olyan zárt közösségből ment ki, ahonnan - a történet teljes ismeretében - nem kellett volna, hogy kimenjen.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.01.05. 14:19:31

Ha nem teljes a történet, egészítsétek ki, kirakom azt is - így viszont nem értem, nem volt gond a tanegységgel? Nem szabad véleményt nyilvánítani róla, mert tanár? Vagy teljesen jóindulatú tanár, és semmi, de semmi baj nincs a tanításával? Vagy pont fordítva, remek szakember, de pocsék pedagógus?

Én nem ismerem, csak könyvből - abból nem jön át az emberi része, azt Ti ismeritek.

Milyen is igazából Pokol Béla?

fruzs 2008.01.05. 14:28:19

Az idézett levél egy dolog. A felette megjelenő hozzáfűzés egyes részei pedig enyhén szólva is kifogásolhatóak "és emiatt a diákok letérdeltek". Mi vaan?! Kérdem én. De azt is, hogy vajon a beküldő, aki most vígan olvasgatja ezeket a postokat, ha csak valami rejtett morális tanulság leszűrésének kedvéért küld ilyet be, amiből egyértelműen beazonosíthatóak a szereplők stb., ő vajon miért full titkosítva küldi el? Pontosan tudja, hogy ezzel másokat megbélyegez, de személyét miért nem vállalja fel nyíltan? S nem csak a diákra, a tanárra is egyértelműen rossz fényt vet ez az egész. A meghunyászkodás az ez, nem pedig a tanárnak küldött levél szerintem. Talán már rég megbánta az illető, ezt is el tudom képzelni. Lehet, hogy sohasem tudjuk meg ki ő.

Sandorowsky · http://politologusok.hu/ 2008.01.05. 15:09:52

Bocs, de szerintem a saját hitelességedet rontod azzal, ha egy névtelen levélre alapozol egy bejegyzést.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.01.05. 15:14:17

Ha nem lenne alapja, akkor nem hiszem, hogy ennyi energiát fecséreltetek volna erre a postra...De hol a sztori kiegészítése? Azt miért nem írjátok meg, ha tudjátok?

Sandorowsky · http://politologusok.hu/ 2008.01.05. 15:35:50

Ennek egyszrű okai vannak. Pont azért hörrentünk fel, mert kikerült valami a levlistánkról, aminek nem kellett volna ebben a helyzetben kikerülnie. Ezért érdekelne minket most nagyon, hogy ki volt az, aki bármiféle megkérdezés nélkül elküldte neked.
Tehát azért nem gazdagítjuk a postodat, mert nem ide tartozik, ahogy a levél sem.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.01.05. 15:47:10

Szóval fontosabb a saját biztonságotok, mint az igazság..ezt elfogadom, meg nem értem. Mint ahogy azt sem, miért írta SamLee, hogy nem teljes a sztori.

Viszont ha Ti nem egészítitek ki, talán a levélküldő megteszi.

Én is szeretnék teljes képet kapni, most már kezd komolyan érdekelni. Anonymus! Írd meg a kiegészítést is, légyszives!

Sandorowsky · http://politologusok.hu/ 2008.01.05. 16:17:58

Ne csúsztass, légy szíves! Az hogy a közösségen belül szeretnénk elintézni a dolgot, még nem jelenti azt hogy a biztonságért feladnánk az igazságot -bár ez így elferdített, de-
, akkor tényleg nem éremli meg egyiket sem
Megvannak a saját fórumaink erre.
De ha annyira érdekel akkor dobj egy mailt, aztán tájékoztatlak.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.01.06. 14:14:07

Az incidens következményeit vállalom és őszintén kérem bocsánatát. Vizsgaidőszak után természetesen folytatom a fikázását, hiszen így természetes.

sansfrontiere 2008.01.06. 17:20:55

Mennyi kedves ember mossa itt kezét, öröm olvasgatni.

p.p. 2008.01.09. 20:01:24

nem hiszem hogy lenne bárkinek is joga ítélkezni a politológusok felett...nem ismeritek se a tanárt ,se a körülményeket.Kíváncsi lennék,hogy ti mit tettetek volna xy helyében...Amugy meg ha a polisok a béna csirkék ,akkor a Lesley név alatt futó egyén meg 1 beszari majom,hogy nem meri kiadni az informátora nevét!Talán fél attól,hogy az informátora ugyanarra a sorsra jut mint xy???:/

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2008.01.09. 20:12:22

P.P. - rátapintottál a lényegre! Viszont ha figyelmesen olvasol, látod,írtam már, hogy nem azonosítható emilcímről küldte a mélt, és csak XY blogcíme volt benne azonosítható, amit eltávolítottam.
Azt pedig több ízben felvetettem, hogy írják/tok meg a többi részét a történetnek. Nem történt meg.

p.p. 2008.01.09. 21:50:38

Ez úgy hab ahogy van :) ezt még te sem hiszed el ...a kiegészítésre meg sztem várhatsz...ehhez csak 1 embernek van joga...és ő nem hiszem h beleegyezését adta a levél nyilvánosságra hozásához :S

Káposztakukac 2008.01.11. 14:13:22

ajajj, komoly vita folyik itt. lehet, hogy a bölcs cenzornak (nekem) közbe kellene lépnie?:D igazság szerint én, ha Lesley helyében lettem volna, akkor nem raktam volna ki a levelet, méghozzá két okból. egyrészt, ha tényleg zárt levelezőlistáról származik a levél, akkor legkésőbb miután ezt megtudtam volna levettem volna a blogról a bejegyzést, vagy legalábbis olyan formában megszerkesztettem volna, hogy a szereplők kiléte a kivülállók számára ne legyen felismerhető.
másrészt viszont tartalmilag sem éppen hajmeresztő ami a levélben szerepel. Pokol Tanár Úr szerintem megdöbbentő higgadtsággal, kifejezetten lazán vette az egész dolgot. csak úgy ellenpéldaként említem, hogy ha ugyanazon egyetem jogi képzésen a római jogi tanszék némelyik tanára szerzett volna tudomást az őt ilyen módon kifigurázó hallgatóról, akkor a vicceskedvű blogger a vizsgaidőszakban igazi pokolt élt volna át, mert az illető tanár ahol csak tudott volna keresztbe rakott volna neki.

hermeneutika 2008.01.12. 07:58:57

Az is bolond, aki névvel, címmel ellátott, bárki számára hozzáférhető blogján olyan véleményt tesz közzé a legelmebetegebb tanáráról, amit aztán szemtől szembe nem mer felvállalni. Borítékolni lehetett, hogy emberünk a csávó torkának ugrik a számára legmegfelelőbb pillanatban. Ráadásul a mi Bélánknak mindig is gyengéje volt a nyilvános elégtétel, lásd: www.origo.hu/itthon/20010213pokol.html Ezek után simán elképzelhető, hogy a levél itteni publikálásában is benne van a keze. Javaslom, mielőtt legközelebb provokatív / bizalmas infót közöltök egymással, tájékozódjatok, nincs-e a levlistán Pokol, netán ifj. Pokol nevű!:)) A diákok letérdelését a témafelütésben egyébiránt kissé bulvárosnak érzem, egyetlenegy hallgatóról lévén szó.

Csavarhúzós 2008.01.15. 21:45:26

>Amit az ember nem ért (itt egyes mondatok a tankönyvből), attól megijed és védekezési mechanizmusként olykor élcelődik rajta
-Hát eszembe jutott boldog egyetemista korom. Mikor már nagyon elfáradtunk a matek-fizika tanulásában, átmentünk valamelyik jogász szobába Pokol Béla jegyzetet olvasni. A szerző bámulatos mondatfűzési képességei folytán előfordult hogy egy ábra nélküli oldalt kettő darab mondat töltött ki. A népnemzeti gyökér ellenére ráadásul akkor is idegen szavakkal tarkítva, ha lett volna magyar szinoníma. Egy idő után röhögni keztünk rajta, majd így feltöltekezve indultunk vissza valami értelmeset tanulni :-)
süti beállítások módosítása