Firkálj


Leírás

Átvert a TO? Nem maradt tantárgy? Pikkel rád a tanár? Nem indult szakirány? Átvernek a tandíjjal? Nem képvisel a HÖK? Felháborít a szinvonaltalan képzés? Megbántad az egészet ?!? Mindenkinek van története a visszásságokról, jó és rossz tapasztalatról, élményekről. "Felsül" az oktatás, régóta - beszéljünk róla, milyen is igazán. Fosuli@index.hu

Szavazás

Utolsó kommentek

  • sorstárs: "A gólyatábor-befizetések elsikkasztását, meg nem is értem. Milyen már, hogy saját számlára utalta... (2010.08.09. 14:45) HÖK segít?
  • testlife: @rexter: Alaposan átgondolt, értelmes, egyedi gondolkodásra valló tanács volt. Köszönjük. (2009.08.29. 12:16) (ki)Nyíregyháza
  • rexter: bazeg ember menj el dolgozni, mint anyadek penzen meg az allam penzen segilyekbol lakjal egy szaro... (2009.01.13. 12:40) (ki)Nyíregyháza
  • sedthh: nyíííregyi főiskolaaaa nanana nanaaaa (2008.11.22. 19:22) (ki)Nyíregyháza
  • P.E.: Azért az nagyon tetszik, hogy milyen szép bölcs gondolatokkal érvelnek a tandíj mellett az előző r... (2008.11.21. 22:50) Szívnak a végzősök?
  • P.E.: Két dolgot fűznék a cikkhez és az eddigi hozzászólásokhoz hozzá: - Azért nem kérnék pénzt, ha val... (2008.11.21. 22:44) Szívnak a végzősök?
  • drhlaszlo: Folytatást kérünk! Netán ráuntál, kedves Káposztakukac? (2008.11.10. 16:30) (ki)Nyíregyháza
  • d: te pedig, kedves barátom, hiába vagy diplomás, mégis egy rasszista szar vagy, és úgy tűnik frusztr... (2008.10.30. 12:04) Szívnak a végzősök?
  • KLO: Az ilyen hozzáállás: "Ha végigszenvedted a felsőoktatás négy/öt évét," mindent megmagyaráz... Ne... (2008.08.15. 21:43) Szívnak a végzősök?
  • Tombolda: juj. főiskola nyíregyen... necces. (2008.07.26. 21:44) (ki)Nyíregyháza
  • Utolsó 20

Címkék

becsöngetés (1) buli (1) debrecen (1) diák (3) diákigazolvány (2) diploma (1) egyetem (8) fősuli (9) hff (1) hök (1) höok (4) iskola (4) kollégium (2) kritika (20) minőség (4) oktatás (13) pécs (1) suli (1) szent istván (1) szigorlat (1) sztrájk (1) tanár (10) tandíj (5) tanulás (5) to (4) tüntetés (4) vélemény (15) vizsga (2) vjrktf (5) zh (2)

Olvass még

    Nincs megjeleníthető elem.

Tanulmányi Osztály

2007.10.06. 10:01 :: Lesley

Egy példa érkezett a jó TO- ra és a rossz TO-ra, amit Mandarin tapasztalt meg két külön intézményben. Keressük az ország legjobb TO-ját!

 

Anno, a gödöllői Szent István Egyetem hallgatója voltam. Amit tanítottak attól hidegrázásom volt…megragadtak ott, hogy mindennek alapja a mezőgazdaság, még a közgazdaságé is…de nekem ez nem volt ennyire egyértelmű, két év után otthagytam a szakot.

Azonban egy dolog kiválóan működött náluk: a tanulmányi osztály. Ha a felnőttképzési lexikonban szerepelne a „TO-s néni” fogalma, akkor azt lehetne róluk mintázni. Minden évfolyamnak saját felelőse volt, aki név, de minimum arc alapján ismerte a hozzá tartozó diákokat. Aggódtak a vakbélműtétemkor…bár vadidegen voltam nekik. Amikor pedig eljöttem, ketten is győzködtek, hogy maradjak, mert ez egy szuper egyetem…persze az a feladatuk, hogy ezt gondolják.

Ahol most vagyok végzős, az esztergomi  főiskolán megtapasztaltam az ellenkezőjét. Két ember, az egész fősulira, óne elhivatottság, fertőző emberundor, és semmi segítőkészség. Vajon oktatja valaki nekik, hogyan váljanak jó munkaerővé? Egy levelezős hallgató másra nem támaszkodhat, csak a TO-s nénire. Nem vagyok egy vehemens ember, de sokszor éreztem, hogy kiemelem az asztal mögül, és kicsit megrázom…csak egy kicsit…csak úgy finoman…

 

mandarin

9 komment

Címkék: egyetem to fősuli szent istván vjrktf

A bejegyzés trackback címe:

https://felsulooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr84187919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kismandala 2007.10.06. 13:01:44

hmm.. esztergom.. to.. péntek du. volt talán kb. 3 óra.. haza kellett utaznom, a diákigazolványról a bélyegem lejárt.. új bélyegért mentem hazaút előtt..
-\"nincs fogadási idő
-ha hazautazom így az 3x annyiba kerül.. -akkor sincs..
-a bélyeget ideadni 2 perc és Őn még itt van..
-nem tudok segíteni

és én hazamentem 2002-ben nappalis diákként 1200ft-ért
köszi..

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2007.10.06. 15:52:02

Szintén Esztergom, TO-s hölgy mesélte, hogy lánya a szombathelyi egyetemre jár, és ott sosincs semmi gond - nem is érti, hogy csinálják...

virág 2007.10.07. 14:08:44

Én a gödöllői Szent István Egyetemre járok,most vagyok II.éves HR szakon(távoktatás),a TO-s hölgyünk olyan mintha a 2 anyánk lenne.Az elején nem tudtam hova tenni a viselkedését,kedvességét,odaadását,másodszori találkozáskor előre mondta a nevünket úgy köszönt.Az előadóink is rettentő jók és így nyugodtan mondhatom azt,hogy nagyon jó sulit választottam,mostmár csak tanulni kéne :)

kessi 2007.10.07. 20:14:07

Én is SZIE-re jártam és állíthatom, fantasztikusak a tanulmányisok, de az előadók is. Messzemenőkig segítettek nekünk és nagyon rugalmasak voltak. És még egy pozitívum: beiratkoztam a VJRKTF szeptembertől. Na nem ez a pozitívum, hanem, hogy írtam a SZIE tanulmányi osztályára, hogy 10 tantárgyból szeretnék felmentést kérni a jelenlegi iskolámban és ehhez kellene a tantárgytematika. Tehát e-mailen elküldtem a kérésem, másnap jött a válasz amiben írták, hogy természetesen küldik a tematikákat, semmi akadálya. Kb. 4 nap múlva a 10 tárgy tematikája postán megérkezett. Hát ez a gödöllői SZIE tanulmányi osztálya.
A VJRKTF-ról sok jót nem tudok írni. Az első konzi alkalmunk tiszta káosz volt. Én még ilyen fejetlenséget és szervezetlenséget nem tapasztaltam sehol.

kismandala 2007.10.07. 23:24:11

Még a TO-ról annyit, hogy az ELTE-n csak akartam diák lenni, és mivel két felsőoktatási intézményben koptattam már a padokat próbáltam érdeklődni miylen lehetőségeim vannak tantárgybeszámításokra stb. Hát, egy darab pacikakival tisztességesebben beszél a paraszt a mező közepén. nem is lettem elte-s..

mandarin 2007.10.10. 00:02:24

Akkor ezek szerint megegyezhetünk abban, hogy a SZIE To-ja nyeri a háziversenyünket? Andragógusként...feltéve ha sikerül elhelyezkednem majd valahol, meghívom a SZIE-s hölgyeket vendégelőadni:)
Na de szegény VJRKTF...ha majd Pázmány Péter lesz a neve...akkor nézzétek meg!

Bors 2007.10.10. 00:45:22

Én nem tudom, de ezeknek nincs valami szabály, hogy kell dolgozniuk? Mert sosem kapunk rendes tájékoztatást, mondjuk harmadikra már megszoktuk, órarend levelezőn percről percre változik, nem is tudja senki követni...ők sem...
A SZIE - t nem ismerem, de máshol sincs ilyen - barátnőm is csak hüledezik, mikor mesélem, mi zajlik itt a Vitéz Jancsin :(

Edugard 2007.11.15. 08:48:39

A SZIE TO-ja tényleg fogalom!
Nagyon emberközpontúak! Oda járok, én is, és eddig mindig segített a TO-s "néni". Ezúton is ezer köszönet neki (Ági :-) Érzem, hogy ott igazán fontos a hallgató (tandíja).
Igen, a házi versenyt a SZIE nyerte. Az összehasonlítás alapját sajnos nem írhatom le.
e.

Moncsa 2007.11.16. 19:11:40

A VTIFen megint szuperáltak. mint mindig. a TO-s Hölgy kedves, udvarias, ilyen jellegű kifogása (többnyire) senkinek sem lehet. szegény Hölgy már a nevem hallatán ismeri az összes adatomat, annyiszor zaklatom.
Könyvkultúra tárgyból a Tanár Úr megígérte, h utolsó konzultáció alkalmával lesz lehetőség a korábbi vizsga letételére (mivel szépen megvágtak belőle tavaly). az ígéret valóraváltásának feltétele az volt (természetesen), h vegyük fel a tárgyat. Lelkesen telefonáltam TOra, mondták, semmi gond, felvették. jött a konzi, ahol kiderült, h nem, nem vették fel, mert a Hölgy elfelejtette, de majd most! pótolja. szerintetek sikerült?
november van. nyilván nézegethetném nap mint nap a neptunt, h látszik-e a tárgy, de valahogy nem a kedvenc holnapom.
kiderült, h a Tanár Úr többszöri kérésre sem írta ki a kurzust, a TO meg arra sem vette a fáradtságot, h megnézze, létezik-e.
szerdán azt ígérték, utánanéznek. szerintem ebben a félévben nem vizsgázok belőle, vagy megint megismétlődik a szept. elejei eset, amikor is a netpunra 3 nappal a vizsga előtt került fel az időpont...
süti beállítások módosítása